SEO: amit meg szoktál kérdezni, és amit nem

SEO: amit meg szoktál kérdezni, és amit nem

Kulcsszavas legyen a domain? Hányszor szerepeljen egy kulcsszó az oldalon, hogy jól optimalizált legyen? Milyen gyakran frissüljön a tartalom? Ez a három kérdés szinte mindig elhangzik, amikor a keresőoptimalizálási feladatokról egyeztetek egy ügyféllel. Ezen kívül van még egy csokorra való kérdés, ami titekek, ügyfeleket érdekel.

Brian Dean A Google 200 rangsorolási faktoráról szóló posztját olvasgatva szinte a fülembe csengtek a fenti és a lenti kérdések, így most ezekre próbálok választ adni.

Régi vagy új domaint használjak?

Ez a kérdés általában újonnan készülő weboldalak esetén szokott felmerülni. A domain kora régebben nagyobb hangsúlyt kapott a rangsorolásban, a mai napig benne van a faktorok között, de jelentősége csökkent. A Google figyeli ugyan a domain korát, de egy új domainnel is lehet valaki a találati lista élén.

Kulcsszavas legyen a domain, vagy inkább a cég neve?

Itt is hasonló a helyzet, mint a domain koránál, a jelentősége csökkent, de még mindig a kulcsszó relevancia jele, ha már a domain névben visszaköszön a domináns szó vagy kifejezés. A kulcsszavas kontra cégneves domain kérdésnél egyébként azt kell mérlegelni, hosszú távon mi a célod az oldallal: brandet is szeretnél építeni, vagy csak a konverziókra fókuszálsz? Brandépítés esetén egyértelmű, hogy a cégnév vagy a brand név legyen lehetőleg a fő domain név. A kulcsszavas domain esetében arra érdemes figyelni, hogy ne legyen se túl hosszú, se túl bonyolult a név, mert egyrészt a látogatók nehezen fogják megjegyezni, másrészt a keresőben jóval kisebb eséllyel fogják az adott kulcsszavakat beírni.

Kulcsszavas vagy kattintós oldal leírást használjak?

Ez az egyik legfogósabb kérdés, ugyanis mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya is. A kulcsszavas description nagyon fontos keresőoptimalizálás szempontjából, mivel a keresőrobot a title után rögtön ezzel találkozik. Az itt használt kulcsszavaknak kiemelten fontos szerepe van az oldal tartalmának egészére. De ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a description szöveg jelenik meg a Google találati oldalán is, és ezen a szövegen áll vagy bukik az átkattintás. Az én álláspontom az, hogy az oldal tartalmára vonatkozó legfontosabb kulcsszó/kulcsszavak mindenképp jelenjenek meg a leírásban, lehetőleg már az első mondatban, és próbáld meg úgy megfogalmazni azt a cirka 140 karakternyi szöveget, hogy felkeltsd az érdeklődést a tartalmad iránt. Ugye, hogy nem is olyan egyszerű?

Hányszor forduljon elő egy kulcsszó a tartalomban?

SEO felirat

Régi SEO-s mítoszok arról szóltak, hogy a teljes tartalom 6-10%-át tegye ki a kulcsszó. Ha jobban belegondolsz, ez egy kicsit durva arány, főleg, ha csak pár száz karakteres szövegről van szó. Én azt szoktam javasolni, hogy a domináns kulcsszó a lehető legtöbbször jelenjen meg, de úgy, hogy az ne menjen se a minőség, se az olvashatóság rovására. Biztosan te is találkoztál már olyan szöveggel, amiben iszonyatosan sok volt a szóismétlés, és voltak olyan nyakatekert mondatok, hogy nem is értetted, miről van szó. Lehet, hogy ezzel a fent emlegetett kulcsszó sűrűséget elérték, de a felhasználók számára élvezhetetlen és használhatatlan az ilyen tartalom. A Google azt vallja, ami jó, és amit szeretnek a felhasználók, azt ő is szereti, és ezt a rangsorolásban is díjazza. Tehát a szövegírásnál mindig a felhasználó érdekeit tartsd szem előtt és azt is, a kevesebb néha több.

Milyen gyakran frissüljön a tartalom?

Ez az a kérdés, amire nem lehet sablon választ adni, mert mindig meg kell vizsgálni a helyzetet. Egy alapvetően statikus tartalmakkal rendelkező céges weboldal tulajdonosának nem mondhatom azt, hogy naponta töltsön fel valamilyen friss, egyedi, minőségi tartalmat. Az egyedi, minőségi, - a legújabb ajánlások szerint legalább 2000-2500 karakteres - tartalmak előállítása sok esetben nem egyszerű dolog. A keresőrobotokat gyakoribb látogatásra csábíthatod friss cikkekkel, tartalmakkal, ami mindenképpen jótékonyan hat a keresőoptimalizálásra. De hogy ne térjek ki a válasz elől, a weboldal típusa, nagysága, célközönsége, látogatottsága alapján a napi több frissítéstől a havi egy új tartalomig terjedhet.

Mennyi kifelé mutató linket használjak?

Néhány tartalmilag releváns kifelé mutató link nagyon hasznos tud lenni keresőoptimalizálás szempontjából. Ezzel a tartalom minőségét is tudod növelni. Itt is érvényes a kevesebb néha több elv, ugyanis ha túl sok kifelé mutató link van, könnyen spamnek tekintheti a keresőrobot az oldalt.

A helyesírás mennyire befolyásolja a keresőoptimalizálást?

Ha sok helyesírási hiba van az oldalon, közvetlenül nem befolyásolja a keresési rangsort (kivéve, ha a kulcsszó is helytelenül van leírva), viszont jelentősen rontja a felhasználói élményt. Ha tudod magadról, hogy rossz a helyesírásod, mindenképp használd a szövegszerkesztő helyesírás ellenőrzőjét, vagy kérj meg valakit, nézze át a tartalmat, mielőtt publikálod.

A weboldal felépítése is befolyásolja a keresőoptimalizálást?

Igen. A könnyen áttekinthető, rendezett struktúrájú oldalakon már a nyitóoldalon kiderül, melyek a főbb tartalmak és a hozzá kapcsolódó kulcsszavak. Ez emeli a minőséget és a tartalmi relevanciát, amely pozitívan hat a jobb pozíció elérésére. A megfelelő belső linkelésekkel a keresőrobotok munkáját könnyítheted meg.

Melyik a fontosabb: kifelé mutató linkek, vagy az oldalra mutató linkek?

két egymásra mutató nyíl illusztráció

Mindkettő egyformán fontos, és különösen érdemes odafigyelni a minőségre és a tartalmi relevanciára. Egy rosszul megválasztott linkelhelyezés (pl. egy linkfarmra felkerült link) akár kitiltáshoz is vezethet a keresési találati listából, úgyhogy csak óvatosan a linképítéssel.

A mikroformátumok tényleg segítik a SEO-t?

A mikroformátumok használata önmagában nem segít és nem javít a találati pozíción, viszont jelentősen megnövelheti az átkattintási (CTR) arányt azzal, hogy a felhasználók számára hasznos és értékes információkat jelenít meg a találati listában. (pl. értékelés, termék ára, stb.) Korábban egy egész posztot szenteltem a mikroformátumoknak, ha érdekel, olvasd el.

Mennyi idő múlva lesz látható a változás?

Ez attól is függ, hogy egy újonnan induló oldalról, vagy már régóta üzemelő oldalról van szó. Egy új oldal esetében a folyamat valamivel hosszabb, mivel meg kell mutatnod a keresőnek, hogy van egy ilyen site és jöhet a keresőrobot indexelni. Ha nem egy néhány oldalból álló weboldalad van, több alkalom is szükséges lehet ahhoz, hogy teljesen beindexelje a teljes tartalmat. Mivel két indexelés között napok, vagy akár hetek is eltelhetnek, így idő kell, hogy megjelenjenek az első eredmények. Tapasztalatom alapján három-négy hónap után érdemes az eredményeket figyelembe venni és szükség esetén módosítani az oldalon/tartalmon. Már régebb óta üzemelő oldal esetében ez az időtartam rövidebb, mivel már valamilyen ütemezés szerint történik az indexelés. Általánosságban elmondható, hogy minél gyakrabban frissül az oldal, annál gyakrabban jönnek a keresőrobotok is. Hírportálok esetében, ahol napi több tartalom is felkerül, akár naponta többször is megfordulhatnak a robotok.

Summa summarum

A keresőoptimalizálás mint láthatod egy folyamatosan változó és fejlődő iparág, ahol csak az marad versenyben, aki folyamatosan nyomon követi a kereső algoritmusok változásait. Ha kérdésed van, írd meg kommentben és szívesen válaszolok.

Több, mint tíz éve dolgozik online területen, az első években hírportálok, tematikus portálok szerkesztőjeként, 2007 óta foglalkozik online marketinggel. Területei: SEO, SEM, PPC és eDM.

A tudásmegosztás jó dolog.
Mindenkinek ezt kellene tennie.



Ez bizony kár!

Sajnáljuk, ha így gondolod, de ez szíved joga.
Olvasd el ezt a posztot, hátha változik a véleményed!

Elolvasom

Egyetértünk!

Küldetésünk a tudásmegosztás, ezért is küldünk havonta hírlevelet. Jelenleg 4503 tudáséhes embernek. Érdemes feliratkoznod!


Gratulálunk!

Nagyszerűen döntöttél. Te is oszd meg a tudásod a világgal.

Hozzászólások