2014. október 07.

Tartalomgyártás és látogatók toborzása lead generáláshoz

Tartalomgyártás és látogatók toborzása lead generáláshoz

A III. Email marketing konferencián elhangzott előadásom összefoglalóját készítettem el, ahol az inbound marketing első szakaszáról, a tartalom előállításról és a látogatóterelésről beszéltem.

Percről percre hatalmas mennyiségű információ kerül fel az internetre. Például minden egyes percben 100 órányi videót töltenek fel a Youtube-ra, 3,3 millió tartalommegosztás történik a Facebookon, 2,4 millió keresést indítanak a Google keresőjében. Ebben a hatalmas „zajban” kell a tartalmaknak helyt állniuk úgy, hogy a keresők és a látogatók is megtalálják, használják. Ami nem egyszerű feladat. Nézzük, mi kell hozzá.

Mit is nevezünk tartalomnak?

Minden tartalom. A weboldal szövege, a struktúrája, a designja, a metaadatai, mind-mind tartalom. Ezek alkotják együttesen A tartalmat. És akkor lesz ez a tartalom a felhasználók számára is értékes, ha megfelelően van strukturálva.

Mi a tartalom? felirat

Mi az a tartalom stratégia?

A tartalom stratégia fő célja, hogy úgy alakítsuk ki a tartalmat, hogy az egyértelmű, jelentőségteljes legyen, és interaktív élményt nyújtson a felhasználóknak. A kommunikációnak minden szempontból hatékonynak kell lennie. És természetesen támogassa a sales tevékenységet.

image

Hogyan alakítsd ki a tartalmakat?

A legfontosabb, hogy egyedi, minőségi tartalmat állíts elő, amely a látogatóid számára értékes, releváns információkat tartalmaz. És ez a legnehezebb, de nem lehetetlen, sőt! Ha egyedi és értékes a tartalom, akkor a keresőoptimalizálással külön nem is kell foglalkoznod. Fontos, hogy rendszeresen készíts ilyen tartalmakat. A kevesebb néha több, ebben az esetben ez így van. Inkább legyen ritkábban frissülő tartalom, mint olyan, amely nem felel meg a fenti kritériumok valamelyikének. Van épp elég felesleges, spam tartalom a világhálón, nem kell tovább bővíteni. Megvannak a tartalmak, jöhet a következő lépés.

Forgalmat kell generálni, de hogyan?

Keresőoptimalizálás: a minőségi tartalom sem garancia arra, hogy rögtön a találati lista élére ugorj, ezért szükség van némi támogatásra is ahhoz, hogy minél gyorsabban elérd a megfelelő pozíciót. A technikai beállítások mellett fontos a tartalomra mutató releváns linkek száma is.

PPC kampányok: bár az inbound marketing elsősorban „ingyenes” eszközöket használ, nem árt főleg az elején megtámogatni a tartalmakat egy-egy kampánnyal. Így gyorsan és hatékonyan lehet eljuttatni az üzenetet a célközönségnek.

Social media: a különböző social csatornákon gyorsan el lehet juttatni a tartalmakat és üzeneteket a célközönséghez. A közösségeket azonban nemcsak építeni, de gondozni is kell ahhoz, hogy a tartalom hatékonyan eljusson a címzettekhez. A különféle csatornákon különböző célcsoportokat lehet megszólítani. A Facebook jelenleg a legnépszerűbb, ezért itt sok embert lehet elérni, Twitteren ha bejut a kemény maghoz a tartalom, gyorsan szét tudják teríteni. Google+-on elsősorban a keresőoptimalizálás miatt fontos, de ott is egyre aktívabb a közönség. Linkedinen a szakmai közönséghez lehet a tartalmakat eljuttatni.

Email kampányok: ha van már néhány tucat email címed, máris el lehet kezdeni a hírlevélküldést. Érdemes előre átgondolni a koncepciót, hogy mikor, kinek, milyen tartalmakat szeretnél kínálni. Ha tudod szegmentálni az adatbázisod, akkor dinamikus tartalmakkal minden szegmensnek egyedi, személyre szabott tartalmakat tudsz kínálni. (egyébként, ha vannak már email címeid, azok már leadek, akiket gondoznod kell)

Online PR: az online PR kiváló lehetőséget biztosít a brand, illetve az általunk fontosnak tartott tartalmak természetes közegben való megjelenésére. Másrészt az úgynevezett implied linkek jótékonyan hozzájárulnak a keresőoptimalizáláshoz.

Guest blogging: A guest blogging vagy vendégblogolás azt jelenti, hogy egy-egy blogger egy másik bloghoz ír vendégposztot. Miért jó ez neki? Mert visszahivatkozik az eredeti blogra, így egy linkkapcsolat jön létre, amely ha megfelelő minőségű, azaz tartalmilag releváns egymáshoz, akkor segíti a keresőoptimalizálást. Másrészt ha egy kevésbé nagy látogatottságú blog írója posztol egy népszerű blogba, népszerűséget és forgalmat is tud generálni a saját tartalmaira.

Hogyan gyűjtsünk leadeket? felirat

Ha már van sok látogatód, hogyan gyűjts leadeket?

Felhasználókat a fenti eszközökkel viszonylag könnyen tudsz a tartalmaidhoz terelni. Ahhoz viszont, hogy leadeket gyűjthess, szükséges valami plusz, valami csali, amivel adatokat tudsz szerezni róluk.

Lead lehet email cím, telefonszám, postai cím, amelyeken keresztül fel tudod venni a közvetlen kapcsolatot az egyes emberekkel. Ezeken az alapadatokon kívül számtalan információra lehet szükséged ahhoz, hogy pontosan tudj célozni az egyes csoportokra és szegmentálni tudj.

A lead gyűjtés mindig valamilyen formon keresztül történik. Ez lehet egy hírlevél feliratkozás form, egy regisztrációs form, vagy bármilyen űrlap, amelyen keresztül elkéred a fenti információkat. Az emberek maguktól nem fogják ezeket az adataikat kiadni. Egy hírlevélre való feliratkozást vonzóvá tehetsz azzal, hogy valami pluszt nyújtasz: exkluzív tartalmat, kedvezményt, stb. Regisztrációért cserébe kínálhatsz még speciális eszközöket, pl. valamilyen kalkulátort, egyéb alkalmazásokat, ingyenesen letölthető tartalmakat.

Arra figyelj oda, hogy mikor mennyi információt kérsz el a látogatóktól. Ha egyszerre túl sok adatok akarsz elkérni, hamarabb otthagyhatják az űrlapot. Át kell gondolni, melyek a legszükségesebb információk, ezeket kell első körben elkérni. Ha sikerül bizalmat kiépíteni az egyes látogatókkal, könnyebben lehet tőlük a későbbiekben még plusz információkat begyűjtened.

Ezekkel az úgynevezett csalikkal hatékonyan lehet leadeket gyűjteni. És ha már vannak leadjeid, ne felejtsd el gondozni is őket. De ez már egy másik szakasza az inbound marketingnek.

Szalghári Éva

Több, mint tíz éve dolgozik online területen, az első években hírportálok, tematikus portálok szerkesztőjeként, 2007 óta foglalkozik online marketinggel. Területei: SEO, SEM, PPC és eDM.

fps ecosystem

Hozzászólások