Belefutottunk egy nagyszerű, jól összeszedett checklistbe, ami mindenkinek segítségére lehet, mikor a landing page-ét (landoló oldalát) tervezi, vagy már elkészült vele. Lehet azt hiszed, hogy az oldalad nagyon jól konvertál, de ha végigmész ezen a listán, akkor biztosan találsz olyan pontot, amin még lehet csiszolni.
A listát az unbounce-tól Oli Gardner állította össze, mi pedig lefordítottuk nektek, kicsit persze belenyúltunk itt-ott, hogy még jobb legyen. A poszt végén a listát nyomtatható PDF verzióban (3 oldal) letölthetővé tettük, hogy könnyebb legyen a listával végzett munka.
Landing page checklist
- A landoló oldal főcíme egyezik a hirdetésed üzenetével?
- A landoló oldalad egyetlen célra fókuszál?
- Bárki megérti a mondanivalót 5–10 másodperc alatt? (teszteld le!)
- Egyértelmű, hogy ki a céged és hogy mit csinál? (logó és szlogen)
- Szerepel a főcím alatt olyan leírás, ami fokozza a főcím hatását?
- Használsz pontokba szedett listát, mely bemutatja a terméked/szolgáltatásod előnyeit?
- Használsz releváns, eredeti fő képet vagy videót, amely bemutatja a terméked használat közben, vagy olyan ember(eke)t, akik igénybe veszik a szolgáltatásod?
- Az üzeneted eljut a célszemély(ek)hez 30mp alatt? (Olvasd fel valakinek és figyeld meg, hogy megérti-e?)
- A főcímed választ ad a kérdésre: „Miről szól ez az oldal?“
- Eltávolítottál minden az oldalról kifelé mutató linket (pl. navigáció)?
- Megmutatja a landoló oldalad, hogy a terméked/szolgáltatásod mitől egyedi (USP)?
- Ugye a szöveg elsősorban az előnyökre és nem a tulajdonságokra fókuszál?
- Meg tudod állni, hogy szükségtelen információt kérj az űrlapon?
- Közlöd a feliratkozóval, hogy mit kap, ha végigmegy a folyamaton? (kedvezmény, ajándék stb.)
- Megjelenítesz vásárlói referenciát és véleményeket, melyek a terméket/szolgáltatást dicsérik?
- Több különböző kapcsolatba lépési lehetőséget kínálsz (telefon, email, élő chat)?
- Világos, hogy mit kapnak a látogatók, ha klikkelnek a CTA (Call to action - cselekvésre buzdítás) gombodon?
- Professzionális dizájnnal rendelkezik a landoló oldalad?
- Megegyezik a landoló oldal grafikai stílusa a hirdetés stílusával?
- Megegyezik a landoló oldal stílusa a web site-od, vagy a branded stílusával? (Akkor érdekes, ha a CTA után a látogató odakerül) Használsz layeres popup megoldást (pl. lightbox) az extra információk megmutatására az oldal elhagyása nélkül?
- Szerepeltetsz adatvédelem és felhasználási feltételek linkeket?
- Adsz bemutatót, mintát (pl. első fejezet, mint előnézet) az ajánlatodból, ha ez lehetséges?
- Tettél ki tanúsítvány, garancia, biztonságtechnikai, partner logókat (pl. Verisign, bank stb.)?
- Kijelentéseid és állításaid ellenőrizhetők?
- Megismétled az ajánlatod az űrlapon, hogy hangsúlyozd mi a célja az űrlap kitöltésének?
- Használsz bármilyen vizuális trükköt, hogy felhívd a figyelmet a CTA gombodra? (pl. nyilak)
- Elég nagy a CTA gombod, ahhoz hogy akár 2 méterről is látható legyen?
- Használsz kontrasztot a CTA gombodnál, hogy elüssön az oldal többi elemétől?
- Feltünő helyen van a CTA gombod, közel az oldal tetejéhez?
- Tettél az adatvédelmi szabályzatodra mutató linket az űrlap email cím mezőjének közelébe?
- Az űrlap email cím mezőjénél tudatod a látogatóval, hogy nem fog kapni reklámot, spamet és nem adod ki harmadik félnek a címét? (már ha tényleg nem)
- Használsz megerősítő oldalt, amely a feliratkozót további instrukciókkal látja el? (oszd meg, kövess minket, töltsd le az ingyenes ekönyvet, regisztrálj a webinarra)
- Ha az ajánlatod időben korlátozott, egyértelmű a látogató számára, hogy sietnie kell?
- Ugye különálló landoló oldalakat hoztál létre az egyes forgalmi forrásokhoz (email, social, PPC) és figyeled, hogy melyik konvertál jobban?
- Ha videót használsz, akkor ugye nem indítod el a lejátszást automatikusan?
- A videód cselekvésre buzdítással (CTA) végződik?
- A videód első 10-15 másodpercéből kiderül miről szól és felkelti a figyelmet, hogy végig is nézzék azt?
- CTA gombból csak egyet használsz? (Ha hosszú az oldalad, akkor okés, ha ismétled)
- Ha webinarra iratkoztatod fel az embereket, megmutatod, hányan regisztráltak már?
- Ugye nem használsz bezáráskor megjelenő popup ablakot?
- Végzel A/B tesztelést az oldalakon?
- Gyűjtesz be visszajelzéseket az ügyfeleidtől, hogy felállíthasd a következő teszt esetet?
- Ha több lépésből áll a folyamatod, egyértelműen kommunikálod azt a látogatók számára? (30 másodperc, 3 lépés stb.)
- Optimalizáltad a landoló oldalad, hogy a Quality Score-od (QS) 7 feletti legyen PPC kampányodhoz?
- Külön landoló oldalt használsz minden promócióhoz, kampányhoz?
- Tesztelted a rövid és hosszú verziókat, hogy megértsd mennyi információra van szüksége a látogatóidnak, hogy jól konvertáljanak?
- A landoló oldalad követi az egységesség alapelvét, amikor az oldal minden eleme egy dolog bemutatására fókuszál?
- Követted Steve Krug utasítását? Távolítsd el a szöveg 50%-át, majd töröld ki a maradék felét, hogy elérd a maximális egyszerűséget és tisztaságot.
- Ugye a CTA gombod felirata nem „Kattints ide“ vagy „Elküld“?
- Az űrlapod egy kiemelt (pl. színes hátterű) dobozban helyezkedik el, és ezáltal kiemelkedik az oldalból, mint a legfontosabb elem?
Letölthető, nyomtatható változat
Töltsd le vektoros PDF formátumban és nyomtasd ki magadnak, vagy az online marketingesnek!
0 megosztás
Hozzászólások