Találkoztál már olyannal, hogy látszólag azonos tartalom közül az egyik jobban konvertál, mint a másik? Néha tényleg csak apróságokon múlik az, hogy valaki megveszi-e az adott terméket, vagy sem. Most ilyen apróságokból gyűjtöttem össze neked egy csokorra valót.
A szövegírásról szóló posztjaim közül az elsőben bemutattam, hogyan kezdj hozzá a szövegíráshoz, melyek az első lépések. A második posztban konkrét szövegírási tanácsokkal láttalak el. Ebben az írásomban pedig sok-sok apró trükköt osztok meg veled, hogy a lehető legjobb tartalmakat tudd kínálni az ügyfeleidnek. Illetve egy kis meglepetéssel is készültem, de azt majd a végén. ☺
Építs közösséget
A legtöbb ember szeret valahova tartozni: egy csoporthoz, közösséghez, márkához, stb.. Az emberek egy termék megvásárlásakor szeretik azt érezni, hogy most beléptek abba a közösségbe, akik az adott márka termékeit használják.
Ott vannak például az Apple termék tulajdonosok. Nem csak azért veszik a termékeket, mert jobbak, mint mások (ami az esetek többségében igaz is), hanem mert ezzel beléptek az Apple terméket használók táborába. Ezek az emberek, ha újabb vásárlásra kerül a sor, ezeket a termékeket fogják előnybe részesíteni még akkor is, ha drágábbak, mint az azonos kategóriájú társaik.
Add meg az exkluzivitás érzését
Éreztesd a vásárlókkal, hogy olyan helyen jár, ahol lehetőség van egy olyan közösséghez tartoznia, amely első kézből értesül az üzlet körüli információkról, akciókról, kedvezményekről.
Ez lehet egy hírlevélre való feliratkozás, egy regisztrációhoz kötött belső oldal, egy Facebook csoport, vagy bármi más, a lényeg, hogy a vásárló érezze, ő több mint egy átlagos vásárló.
Mutasd meg a termékek minőségét
Győzd meg a felhasználót arról, hogy ha a te termékedet választja, akkor egy minőségi termékhez fog hozzájutni. Mondd el neki, mit kap a pénzéért, ezzel is erősítheted a kötődését a márka iránt.
Legyél szakértő
Ha valamilyen egyedi terméket vagy szolgáltatást kínálsz, alakíts ki magadról egy szakértői képet. Írj blogot, segíts a leendő vásárlóknak a döntésben, ha hozzád fordulnak tanácsért, ne sajnáld egy-egy ügyfélre az időt, hiszen ha jó vagy a szakterületeden, a profizmusoddal el tudod nyerni a bizalmukat.
Call to action
Használj cselekvésre ösztönző szavakat, kifejezéseket. Miért fontos ez? Irányíthatod a vásárlókat abba az irányba, ahová szeretnéd, hogy eljussanak. Pl. iratkozz fel hírlevelünkre; próbáld ki a demó verziót, stb.. Ha csak szimplán, kijelentő mondatokban írsz, elolvassál és továbblépnek anélkül, hogy bármit tennének az oldaladon. Az egyszerű, lényegre törő üzenetek bizonyítottan a leghatékonyabbak arra, hogy a vásárlók cselekedjenek.
A sürgetés művészete
Gyakran előfordul, hogy az ügyfelek már közel állnak ahhoz, hogy vásároljanak, de valamiért még bizonytalanok. Ilyenkor a vásárlás irányába billentheted a mérleget egy kis sürgetéssel, pl.: már csak 3 darab van ebből a termékből, vegye meg még ma! vagy a kedvezményes lehetőség már csak két napig él, rendelje meg most! A két bűvös szó a ma és a most. Egyik sem erőszakoló vagy tolakodó, mégis sokszor elérik a céljukat.
A másik stratégia, amikor korlátozott ideig vagy korlátozott darabszámban áll rendelkezésre a termék. Ezzel is vásárlásra tudod ösztönözni a leendő ügyfeleket.
Készíts egy lenyűgöző ajánlatot
Van, amikor nem elég bemutatni a termék előnyeit és azt, hogy miért jó ez a vásárlónak. Néha ennél több kell. Ilyenkor kell bevetni egy lenyűgöző ajánlatot. Úgy kell tálalni az ajánlatot a vásárlónak, hogy ne tudjon rá nemet mondani. Azokat az előnyöket kell leginkább kidomborítani, amit kommunikálni szeretnél. Lehet ez valamelyik tulajdonsága, ára, elérhetősége, stb..
Ne felejtsd el a garanciát
Mindig tüntesd fel, hogy az adott termékre milyen formában és mennyi ideig vonatkozik a garancia. Ha van pénzvisszafizetési garancia, azt is mindenképp hangsúlyozd. Sokan azért nem merik ezeket az információkat kiírni, mert félnek a sok panasztól. De gondold csak végig: neked hányszor volt szükséged cserére vagy garancia érvényesítésére? Ugye, hogy nem sokszor. Oszd meg bátran ezeket az információkat is, ezzel csak tovább építed a bizalmat.
Rövid vagy hosszú szöveg: melyik a jobb?
Ez egy örök dilemma. A hosszabb szöveg sok esetben jobb, mint a rövidebb, mert sokkal több információt tud adni a vásárlók számára. Vannak esetek, amikor a rövidebb szöveg jobban működik, tömör és lényegre törő információkkal. Szintén jobban működik a rövid szöveg olyan esetekben, amikor eleve jó az ár-érték arány, és nem kell hosszasan győzködni a vásárlókat. A vásárlók szívesen olvasnak akár hosszabb szöveget is, ha az érdekes és értékes információkat nyújt számukra. Gondold át, a te termékedhez melyik passzol jobban, és azzal próbálkozz. De kipróbálhatod mindkettőt, és egy A/B teszt segítségével könnyedén kideríthető, melyik működik jobban.
Hogyan kombináld a szöveget a designnal?
Mindkét elem szükséges ahhoz, hogy hatékonyan működjön a tartalom és a lehető legjobb eredményeket érjék el. Egy nagyszerű szöveg rossz designnal nem lesz hatékony, de fordítva is igaz, egy remek design sem tudja ellensúlyozni a rossz szöveget. Mindkét szakembernek együtt kell dolgoznia az optimális tartalom elkészítéséhez. Íme, néhány kulcsfontosságú pont:
- a design tervezése mindig előzze meg a szövegírást, amely megteremti a szöveg környezetét
- másrészről ne azért írjunk szöveget, mert a design kialakítása olyan, hogy kell még szöveg helykitöltőnek – ebben az esetben a designon kell alakítani
- az olvashatóságot mindig szem előtt kell tartani a tervezéskor
- a designer és a copywriter együtt tervezze és alakítsa ki a landing page-t, akkor fog működni leghatékonyabban
És utoljára, de nem utolsó sorban: tesztelj, tesztelj, tesztelj.
Sokan közhelynek tartják, pedig kulcsfontosságú a tesztelés. Hiába gondolod a szövegedről, hogy ez remekül sikerült, ha egyetlen konverziót sem hoz. Nagyon fontos, hogy többféle változatot is tesztelj, gondolj csak a pár sorral fentebb említett rövid kontra hosszú szövegre. Ha nem tesztelsz, honnan tudod, hogy jól működik-e a szöveged?
Legyen szó email kampányról, vagy webes landing page-ről, az A/B tesztelés mindkét esetben alapvető fontosságú. Az eredmények tükrében változtathatsz a tartalmon és újra tesztelhetsz addig, amíg a megfelelő eredményt el nem éred.
Miről is volt szó eddig?
Három poszton keresztül végigvezettelek téged a szövegírás kacskaringós ösvényén. Az első posztban a termék és az ügyfelek megismerésének módjait mutattam be, a másodikban a szövegírás lépéseit vettem sorba, ebben pedig további tippeket és tanácsokat adtam a még tökéletesebb tartalom előállításhoz.
És most jön a meglepetés!
Íme, egy jó kis ellenőrző lista, hogy amikor szöveget írsz, lépésről-lépésre haladva ki tudd pipálni, amivel már elkészültél. Így garantáltan nem marad ki semmi. Sok sikert!
Töltsd le vektoros PDF formátumban és nyomtasd ki magadnak!
Hozzászólások