Hogyan nyerd el a vásárlóid bizalmát?

Hogyan nyerd el a vásárlóid bizalmát?

Miért a cím a legfontosabb egy szöveg esetében? Hogyan kell megtalálni az arany középutat a szövegírásban, hogy tartalmazza az összes fontos információt, de ne legyen se túl száraz, se túl hosszú?

Az előző posztomban arról írtam, miért fontos alaposan megismerned a terméket azelőtt, hogy értékesíteni kezd. Most pedig arról olvashatsz, hogyan írd meg úgy a szöveget, hogy aki elolvassa, meg is vegye a terméket.

Hogyan írj konvertáló címet?

Mivel a címmel találkozik a vásárló legelőször, döntő fontosságú, milyen szavakat használsz. Ha a címmel és az első egy-két mondatos bevezetővel fel tudod a látogatók figyelmét kelteni, jó eséllyel tudsz vásárlót konvertálni belőlük. A cím sokféle lehet: egy szöveges tartalom címe, egy email tárgya, egy rövid hirdetésszöveg, stb.. A cél mindegyiknél ugyanaz: eladni a terméket.

Íme, négy ökölszabály, amelyet mindig tarts szem előtt címadáskor:

  • legyen egyedi: ha olyan terméket próbálsz eladni, amit mások is forgalmaznak, ne állj be a sorba sokadikként, és vagy vásárolnak tőled, vagy nem. Próbálj valamilyen egyedi dologgal kitűnni a többiek közül, ami nem jelenti azt, hogy olcsóbban kell adnod a terméked. Például próbálj másképp kommunikálni a vevőiddel, legyen üzenete a mondanivalódnak, és ezzel máris új vásárlókat szerezhetsz. Legyél pimasz, provokatív vagy akár vicces, a lényeg, hogy keltsd fel az érdeklődést.
  • legyen ultra-specifikus: amellett, hogy a főcím egyedi, azt is meg kell mutatnia, mennyire egyedi ajánlatot kínálsz. Muszáj valamilyen információt nyújtania, hogy „rákényszerítsd” a látogatót arra, hogy megnézze az ajánlatodat.
  • sürgesd a felhasználót: ha lehetséges, próbálj egy időtartamot megszabni arra, hogy meddig él ez az ajánlat. Tartalmazzon valami olyan paramétert az ajánlat, amit nem lehet kihagyni. A gyors döntésért cserébe adj valami fogódzót is: x napig ingyen kipróbálhatja, pénzvisszafizetési garancia y napon belül, ha nem tetszik stb.
  • legyen hasznos: a négy közül ez a legfontosabb. A leendő vásárlóidnak fontos, hogy első pillantásra lássák, miért hasznos nekik, ha a te termékedet vásárolják. Ha tudsz olyan dolgot megvillantani az elején, amire felkapják a fejüket, nagy eséllyel fogják megnézni az ajánlatot is.

A meggyőzés titkai

Már pontosan ismered a terméket, amiről írni szeretnél, tisztában vagy az ügyfelek igényeivel és véleményével, és már azt is tudod, hogyan kell megfelelő címet adni. Most jön a legfontosabb rész: a termék bemutatása. Lássuk, hogyan kezdj bele.

fúrógép illusztráció

Hangsúlyozd az előnyöket és a funkciókat

Ezek a legalapvetőbb dolgok, mégis sokszor belefeledkezünk a funkciók leírásába és specifikálásába ahelyett, hogy kiemelnénk az előnyöket. Persze, a funkciók bemutatása igenis fontos, de attól, hogy ultra specifikusan bemutatsz minden apró részt, még nem győzöd meg a felhasználót, hogy igenis, neki erre szüksége van, és vásárolja meg.

Domborítsd ki inkább az előnyöket: miért jó ez neki, miben más, mint a hasonló termékek, győzd meg, hogy neki csak a te termékedre van szüksége.

Legyél a lehető legrészletesebb

Ne csak általános dolgokat mondj a termékről, mutasd be részleteiben is, és mindenképp világíts rá, miért jó ez neki. A legjobb egy konkrét példán keresztül, így a témában nem járatos ügyfelek is pontos képet kaphatnak a termékről. Például víztisztító berendezést próbálsz eladni. Mutasd be az ügyfeleidnek a terméket, hogyan működik, és ha ezt használja ivásra a palackos ásványvíz helyett, akkor havi és éves szinten mennyit takaríthat meg, illetve a beruházás így mennyi idő alatt térül meg. Ha a számok magukért beszélnek, kell ennél nagyobb meggyőző erő?

Célozz az érzelmekre

Amikor vásárlunk, gyakran befolyásolnak az érzelmeink. Hiába mondjuk azt, hogy döntésünk logikai, az esetek döntő többségében érzelmeinkre hagyatkozva döntünk a vásárlás mellett. Ennek nagyon egyszerű oka van: az érzelmek alapvetően befolyásolják a döntéseinket. Antonio Damasio, a Dél-Kaliforniai Egyetem neurológia professzora kutatásokat végzett a témában, melyről könyvet is írt „Descartes Error” címmel. Damasio olyan eseteket vizsgált, ahol a pácienseknek sérült az agy frontális lebenye, épp az a rész, amely az érzelmekért felelős. A vizsgálati eredményekből kiderült, ezeknél a betegeknél egy egyszerű döntés meghozatala is nehézségekbe ütközött.

És mindez hogyan kapcsolódik a szövegíráshoz? Neked is az érzelmekre kell hatnod ahhoz, hogy vásárlásra ösztönözd az ügyfeleidet. A termékeladás nemcsak arról szól, hogy szüksége van a vevőnek a termékre, és megveszi. Hanem arról is, hogy felkeltsük benne a vágyat a termék iránt.

Használj vásárlói ajánlásokat

Amellett, hogy használod az eddig bemutatott eszközöket, egy igazi szövegíró tudja, hogy a végső győzelem eléréséhez be kell vetni még egy ütős fegyvert: a vásárlói ajánlásokat. Írhatsz sok-sok előnyt, funkciót, szépet és jót, az ajánlások segíthetnek igazán vásárlásra ösztönözni a bizonytalan ügyfeleket.

Például azt mondod a termékedről: ez a legfinomabb szilvalekvár az országban. Te, mint vásárló elolvasod, jó-jó, de honnan tudják, hogy tényleg ez a legfinomabb? Ekkor meglátod Juli néni véleményét, aki elmondja, tényleg nagyon ízletes ez a lekvár. Ugyancsak dicséri a terméket Tivadar is, sőt, Ödön és Klárika is áradozik róla. Ezen vélemények után ugye, hogy könnyebben döntesz a vásárlás mellett?

Az ügyfélajánlások hitelessé teszik a terméket, mellyel bizalmat építhetsz a leendő vásárlók irányába. A vásárlók véleménye mindig többet nyom a latba, mint az eladó tájékoztatása.

Mire figyelj még?

Ha összeállt a szöveg, alaposan nézd át, különös tekintettel a helyesírásra és a stilisztikára! Nincs annál kiábrándítóbb, amikor egy amúgy profin összerakott tartalom tele van hibával. Ezzel a hitelességedet és hozzáértésedet áshatod alá. Ha nem vagy jó helyesíró, kérj meg egy hozzáértőt, hogy nézze át a szöveget, mielőtt publikálod.

Miről is volt szó eddig?

Megnéztük, melyek a jó címadás ismérvei, és végigmentünk az ügyfelek meggyőzésének lépésein. Gyakorlatilag már minden információ a birtokodban van ahhoz, hogy professzionális szöveget írj. A trilógia befejező részében további tippeket és trükköket osztok meg veled, amellyel még ütősebbé teheted a szövegeidet.

Több, mint tíz éve dolgozik online területen, az első években hírportálok, tematikus portálok szerkesztőjeként, 2007 óta foglalkozik online marketinggel. Területei: SEO, SEM, PPC és eDM.

A tudásmegosztás jó dolog.
Mindenkinek ezt kellene tennie.



Ez bizony kár!

Sajnáljuk, ha így gondolod, de ez szíved joga.
Olvasd el ezt a posztot, hátha változik a véleményed!

Elolvasom

Egyetértünk!

Küldetésünk a tudásmegosztás, ezért is küldünk havonta hírlevelet. Jelenleg 4503 tudáséhes embernek. Érdemes feliratkoznod!


Gratulálunk!

Nagyszerűen döntöttél. Te is oszd meg a tudásod a világgal.

Hozzászólások