2013. május 16.

Blog üzleti modell?

10 perc olvasási idő

Blog üzleti modell?

Az idei Media Hungary-n hívtak kerekasztal beszélgetésre és egy ötperces előadásra, ami a blog üzleti modelljéről szólt. Miért, minek, hogyan, milyen céllal írjuk a blogot. Érdekes volt a beszélgetés, de ami nagyon meglepett, hogy egyedül voltam színpadon a modellünkkel. Mindenki a hirdetéses megoldásról, tartalomnak álcázott reklámról beszélt, ami elég fura volt nekem így 2013-ban. :)

Ezért is gondoltam, hogy leírom ezt a modellt, ami nyilván egyáltalán nem újkeletű, sőt hazánkban is sokan alkalmazzák, ha nem is olyan formában, ahogyan mi.

fps blog

Az fps blogot kb. másfél éve indítottuk, tehát még fiatalnak mondható. Abszolút a PR és a Marketing stratégiánk egyik nélkülözhetetlen eleme. Nem a direkt bevételről szól, sokkal inkább az üzletünk növeléséről.

What? Target? Why? How? Posztitek egy táblán

Célközönség

Az fps alapvetően digitális ügynökségi tevékenységet folytat. A blogunk célközönsége a meglévő ügyfeleink, illetve olyan ügyfelek, akik a jövőben velünk fognak és akarnak dolgozni. Másodlagos célcsoportunk az iparágunkban dolgozók, érdeklődők és a belső munkatársaink. Azaz remélhetőleg TE! ;)

Miért?

Miért is ölünk időt és energiát a posztok írásába?
Első és talán legfontosabb a branding, vagyis az fps brand, márka minél szélesebb körben való megismertetése. Nyilván ezt nem kell magyarázni, hogy miért.

A második kiemelkedő szempont a SEO kérdése. Szükség van arra, hogy a „népszerű” kifejezésekre megtaláljanak minket és erre nagyon jó módszer, a frissülő, változatos tartalmak írása. Írd be a Google-be például, hogy responsive webdesign. A blogunk tumblr alatt fut. Két ok miatt választottuk ezt a microblogging rendszert. Egyrészt azért, mert a Google rendkívül szereti, gyorsan indexeli és „előnyben” részesíti, másrészt pedig itt könnyen elérjük a fiatal generációt, a későbbi leendő munkatársakat.

Az fps-nél a szakértői marketingre helyezzük a hangsúlyt, hiszünk benne, hogy nekünk ez az utunk. Többek között ezért is voltam a Media Hungary színpadán és ezért adunk elő számos konferencián, képzésen, meetupon. Kifejezett célunk, hogy szakértőket építsünk fel, ezért is láthatod a posztok alján a szerző fényképét és rövid bemutatkozóját. A blog által arcot és hangot adunk a cégnek, felépítjük a hitelességét és növeljük a bizalmat az fps iránt.

Mindemellett nem titkolt célunk, hogy az fps szexi és szerethető legyen. A posztokkal elégedettebbé kívánjuk tenni a meglévő ügyfeleket, általuk új ügyfeleket érünk el és ami még kifejezett célunk, hogy új munkatársakat toborozzunk, mely már számos esetben sikerült is.

Végül ha már a blog üzleti modelljéről van szó, akkor nem szabad megfeledkezni a sales támogatásról sem. Bevált módszer, hogy a szakértőink valamelyike ír egy témáról, utána a sales-es pár héttel később útjára indul és learatja a gyümölcsöket. Természetesen ennek a fordítottja is igaz, amikor van szabad kapacitásunk, akkor írunk egy olyan kisebb volumenű témáról, melyet a sales-es el tud adni.

Scarlett Johansson fps loógóval pózol és ki van írva: szexi és szerethető

Mindezt hogyan, milyen módon?

Írunk újdonságokról, új technológiákról. Például az országban elsőként, vagy legalábbis az elsők között írtunk a responsive web designról, responsive emailről, vagy akár mobil SEO-ról. Bátran és büszkén állíthatom, hogy nekünk volt elsőként responsive web site-unk és mi küldtük ki hazánkban az első responsive hírlevelet is. Mindemelett nem elhanyagolhatóan írunk olyan témákról, melyekkel az ügyfeleink számára fájdalmas kérdéseket foglaljuk össze és remélhetőleg tesszük helyre a fejükben. Megválaszoljuk a kérdéseiket, kielégítjük az információ éhségüket.

Edukáció

Véleményünk szerint óriási jelentősége van. Elsősorban a meglévő, vagy leendő ügyfelek edukációja fontos. Nekik is, nekünk is jó, ha megfelelő információs alappal ülünk le az asztalhoz tárgyalni, vagy tervezni. Megjegyzem, sokszor küldjük el a posztjainkat emailben, ha olyan kérdés merül fel. Másodsorban hasznos a belső képzés támogatása miatt is. A kollégáknak kötelező a posztok olvasása, így gyakorlatilag egymásnak is írunk.

Összefoglalva

Érdemes blogot írni, ajánljuk ügyfeleinknek is, mert kifejezett és jól látható üzleti sikereket hoz. Egyébként jómagam írok egy saját blogot is, aminek nincs üzleti célja, szimplán az önkifejezésem egyik formája, illetve a hitem abban, hogy a tudás mindenkié és attól, hogy azt megosztjuk másokkal, jobb lesz a világ.

Kolozsi István

Egy fickó, akit a UX és a pszichológia foglalkoztat. Szimplán designernek, azaz tervezőnek tartja magát. Sokan kolboid néven ismerik. Az fpsben design manager és digitális tanácsadó.

Kolozsi István

Hozzászólások