Majd minden website rendelkezik egy rólunk, cégünkről, bemutatkozás, vagy hasonló oldallal. Sok esetben hívom fel a figyelmet arra, hogy kiemelten kell foglalkozni az ott található tartalommal, de sajnos erre általában már nem marad energia, türelem, pénz stb.
Örömmel vettem, mikor legutóbb egyik kedves ügyfelünk kifejezetten a bemutatkozó oldaluk rendbetételével keresett meg minket. Gondoltam megírom, hogy mire kell figyelned, hogyan érdemes „tálalnod” céged, magad, azaz mi legyen ezen az oldalon. Sok olyan oldalt látok, ahol egy-két mondat szerepel bemutatkozásként, ami azt láttatja, hogy nincs mit mondanod. Érdemes egy pillantást vetned az analitikádra, meg fogsz lepődni, hogy milyen látogatott ez az általánosan elhanyagolt oldal, különösen e-commerce site-oknál.
Alapvetések
Ez az az oldal, ahol kapcsolatot tudsz kialakítani a látogatóiddal. Akik elnavigálnak ide, azok már kifejezetten érdeklődnek a céged, vagy te irántad, tehát nincs más hátra, mint érzelmi kötődést kialakítani. Itt a száraz, unalmas szöveg nem fog működni, valahogyan meg kell különböztetned céged, magad. Hogy ezt milyen eszközökkel tudod elérni?
A csapat, a személyiség ereje
Minden csapat más, minden ember más, egyedi személyiséggel vagyunk megáldva. Tehát nincs más dolgod, mint „személyessé” tenni ezt az oldalt. Beszélj a cégedben dolgozókról, magadról! Persze azt tudnod kell, hogy ez megosztja majd a látogatókat, de az nem baj! Ha a látogatónak már ezen a ponton unszimpatikus a céged, vagy te, akkor jobb is, hogy nem keveredtek üzleti kapcsolatba. A kémia úgysem lenne meg, így a közös munka sem működne, akkor meg minek.
Sztori, sztori, sztori
Írtam egy posztot a saját blogomon arról, hogy miért fontos a történetmesélés, ha nem olvastad, akkor ajánlom, mielőtt továbblépsz. Szóval: **TÖRTÉNET! **Meséld el a céged, a saját történeted. Ne száraz bullet pointokba szedett listát gyárts, hanem írd le azokat az eseményeket, melyek a céged, vagy a te életutadban fordulópontnak számítottak. Ne félj az érzelmektől, fűszerezd vele a szöveget. Beszélj úgy, mintha ember lennél és nem egy gép! Felejtsd el a B2B (business to business) gépies gondolkodást, inkább koncentrálj a P2P (people to people)-re. A történet része legyen a víziód is. A látogatóid, ügyfeleid téged, titeket akarnak megismerni, benned, bennetek akarnak megbízni és nem egy logóban.
Fotó
Ha cégről, ha magánemberről van szó, legyen fotó a mozgatórugónak számító emberekről, rólad (vagy a csapatról). Mosolyogj(atok)! Ki akar búval bélelt embereket bámulni? Pláne velük dolgozni? Az is jó, ha az irodáról, a munkahelyről is teszel ki fotót, de azon is legyen(ek) ember(ek)! Jó lehet, ha „beállított” fotót használsz, de sokkal jobb, ha az adott egyén személyiségét tükrözi vissza a kép, nem kell senkinek a stock photo feeling. A tuti, ha olyat csinálsz a képen, amit egyébként is szeretsz.
Még mindig sztori
A fotók alatt legyen rövid, tömör történet az emberről, csapatról. Mit szeret(nek) csinálni, mivel foglalkoznak, foglalkozik, mióta csinálják, csinálja. A finom humor megengedett, de csak akkor, ha van.
Mit mondanak mások
Ne feledd, a legjobb, ha mások mondják el, hogy milyen vagy, hogyan dolgozol. Az ügyfelek véleményei (fotóval, névvel, titulussal) építik legjobban a bizalmat irántad, a céged iránt. Remélem már mondani sem kell, hogy ez is egy mini történet legyen, ne abból álljon, hogy te vagy a legjobb és legmegbízhatóbb, bla-bla.
Kontakt adatok
Végül ne feledd el a megadni a kapcsolati adatokat az oldal végén, különösen a social media linkeket tedd ki, ahol jó esetben további benyomásokat szerezhet a látogató. Lehet, hogy elsőre nem fog vásárolni, üzletet kötni veled, a cégeddel, de az biztos, hogy elraktároz téged az agyában és ha jól csináltad, később kapcsolatba fog lépni veled.
Jó példák:
- http://mailchimp.com/about/ - mesteri kidolgozás
- http://37signals.com/about - a basecampet fejlesztő cég timeline-t használ és a fent említett elemeket
- http://www.lukew.com/about/ - a visszafogott megoldás
- https://kolboid.eu/ - bocsánat, a saját oldalam nem tudtam kihagyni ;)
Keresgéltem magyar példákat, nem nagyon találtam. Az fps részéről, mi a social mediaban, blogon mutatjuk meg magunkat. Minden kollégának van fényképes bemutatkozója Facebookon a jegyzetek közt. A web site-unk egy kiinduló pontnak számít – pl. nincsenek menüpontjai sem :)
Hozzászólások