2013. május 28.

Rólunk, bemutatkozás

10 perc olvasási idő

Rólunk, bemutatkozás

Majd minden website rendelkezik egy rólunk, cégünkről, bemutatkozás, vagy hasonló oldallal. Sok esetben hívom fel a figyelmet arra, hogy kiemelten kell foglalkozni az ott található tartalommal, de sajnos erre általában már nem marad energia, türelem, pénz stb.

Örömmel vettem, mikor legutóbb egyik kedves ügyfelünk kifejezetten a bemutatkozó oldaluk rendbetételével keresett meg minket. Gondoltam megírom, hogy mire kell figyelned, hogyan érdemes „tálalnod” céged, magad, azaz mi legyen ezen az oldalon. Sok olyan oldalt látok, ahol egy-két mondat szerepel bemutatkozásként, ami azt láttatja, hogy nincs mit mondanod. Érdemes egy pillantást vetned az analitikádra, meg fogsz lepődni, hogy milyen látogatott ez az általánosan elhanyagolt oldal, különösen e-commerce site-oknál.

Alapvetések

Ez az az oldal, ahol kapcsolatot tudsz kialakítani a látogatóiddal. Akik elnavigálnak ide, azok már kifejezetten érdeklődnek a céged, vagy te irántad, tehát nincs más hátra, mint érzelmi kötődést kialakítani. Itt a száraz, unalmas szöveg nem fog működni, valahogyan meg kell különböztetned céged, magad. Hogy ezt milyen eszközökkel tudod elérni?

A csapat, a személyiség ereje

Minden csapat más, minden ember más, egyedi személyiséggel vagyunk megáldva. Tehát nincs más dolgod, mint „személyessé” tenni ezt az oldalt. Beszélj a cégedben dolgozókról, magadról! Persze azt tudnod kell, hogy ez megosztja majd a látogatókat, de az nem baj! Ha a látogatónak már ezen a ponton unszimpatikus a céged, vagy te, akkor jobb is, hogy nem keveredtek üzleti kapcsolatba. A kémia úgysem lenne meg, így a közös munka sem működne, akkor meg minek.

Sztori, sztori, sztori

Írtam egy posztot a saját blogomon arról, hogy miért fontos a történetmesélés, ha nem olvastad, akkor ajánlom, mielőtt továbblépsz. Szóval: **TÖRTÉNET! **Meséld el a céged, a saját történeted. Ne száraz bullet pointokba szedett listát gyárts, hanem írd le azokat az eseményeket, melyek a céged, vagy a te életutadban fordulópontnak számítottak. Ne félj az érzelmektől, fűszerezd vele a szöveget. Beszélj úgy, mintha ember lennél és nem egy gép! Felejtsd el a B2B (business to business) gépies gondolkodást, inkább koncentrálj a P2P (people to people)-re. A történet része legyen a víziód is. A látogatóid, ügyfeleid téged, titeket akarnak megismerni, benned, bennetek akarnak megbízni és nem egy logóban.

dr. Nyeste Gábor az fps ügyvezetője öltönyben ül egy süllyedő vitorláshajón

Fotó

Ha cégről, ha magánemberről van szó, legyen fotó a mozgatórugónak számító emberekről, rólad (vagy a csapatról). Mosolyogj(atok)! Ki akar búval bélelt embereket bámulni? Pláne velük dolgozni? Az is jó, ha az irodáról, a munkahelyről is teszel ki fotót, de azon is legyen(ek) ember(ek)! Jó lehet, ha „beállított” fotót használsz, de sokkal jobb, ha az adott egyén személyiségét tükrözi vissza a kép, nem kell senkinek a stock photo feeling. A tuti, ha olyat csinálsz a képen, amit egyébként is szeretsz.

Még mindig sztori

A fotók alatt legyen rövid, tömör történet az emberről, csapatról. Mit szeret(nek) csinálni, mivel foglalkoznak, foglalkozik, mióta csinálják, csinálja. A finom humor megengedett, de csak akkor, ha van.

Mit mondanak mások

Ne feledd, a legjobb, ha mások mondják el, hogy milyen vagy, hogyan dolgozol. Az ügyfelek véleményei (fotóval, névvel, titulussal) építik legjobban a bizalmat irántad, a céged iránt. Remélem már mondani sem kell, hogy ez is egy mini történet legyen, ne abból álljon, hogy te vagy a legjobb és legmegbízhatóbb, bla-bla.

Kontakt adatok

Végül ne feledd el a megadni a kapcsolati adatokat az oldal végén, különösen a social media linkeket tedd ki, ahol jó esetben további benyomásokat szerezhet a látogató. Lehet, hogy elsőre nem fog vásárolni, üzletet kötni veled, a cégeddel, de az biztos, hogy elraktároz téged az agyában és ha jól csináltad, később kapcsolatba fog lépni veled.

Jó példák:

Keresgéltem magyar példákat, nem nagyon találtam. Az fps részéről, mi a social mediaban, blogon mutatjuk meg magunkat. Minden kollégának van fényképes bemutatkozója Facebookon a jegyzetek közt. A web site-unk egy kiinduló pontnak számít – pl. nincsenek menüpontjai sem :)

Kolozsi István

Egy fickó, akit a UX és a pszichológia foglalkoztat. Szimplán designernek, azaz tervezőnek tartja magát. Sokan kolboid néven ismerik. Az fpsben design manager és digitális tanácsadó.

Kolozsi István

Hozzászólások