A tartalomkirály trónfosztása?

A tartalomkirály trónfosztása?

A tartalom a király. Ez folyik a csapból is már jó pár éve. Az internetre felkerülő tartalom mára brutális méreteket ölt. És ennek a nagy része értéktelen, spam tartalom. Akkor hogy is van ez? Mégsem a tartalom a király?

Az idei Internet Hungary-n erről a témáról tartottam előadást, íme a rövid összefoglaló.

„Content is where I except much of the real money will be made on the internet.”
– Bill Gates January 1996

1996-ban, amikor Bill Gates ezt a kijelentést tette, nagyjából 200 millió oldal volt elérhető a világhálón. Ma, 2014-ben 2,2 millió terabájtnyi tartalom kerül publikálásra naponta! És ez a szám folyamatosan növekszik.

Óriási mennyiségű információmennyiséggel kell megküzdenünk nap mint nap. Percenként a világban:

  • 2,4 millió Google keresést hajtanak végre
  • Több mint 130 órányi Youtube videó kerül feltöltésre
  • 3,3 millió Facebook megosztás történik
  • 1530 terabájtnyi tartalom kerül fel a világhálóra

Óriási mennyiségű tartalom, rengeteg spam tartalommal. Hogyan igazodjunk el ebben a zajban? Hogyan ismerjük fel a minőségi tartalmakat?

Napjainkban a keresők már annyira szofisztikáltak, hogy elég nagy biztonsággal meg tudják állapítani egy tartalomról hogy minőségi vagy sem. (A Google tett is már lépéseket ezügyben, lásd Google Panda) A minőségi tartalomnak vannak kézzelfogható ismérvei, amelyek alapján könnyen beazonosíthatóak, illetve ezen ismérvek mentén előállíthatóak.

Nézzük, milyen szempontok szerint vizsgálja a tartalmakat a kereső.

3 kiemelten fontos ismérv:

  • expertise – szakértelem
  • authoritativeness – tekintély
  • trustworthiness – megbízhatóság

szakértelem, tekintély, megbízhatóság

Ha bármelyik szempont nem megfelelő vagy valami miatt sérül, a kereső gyengébb besorolással „díjazza” az oldalt.

A weboldal célja, mondanivalójának fókuszában a FELHASZNÁLÓ álljon. A felhasználók igényeire, szokásaira kell szabni a tartalmakat, hogy számukra releváns, hasznos információkat kapjanak. Ha a felhasználó boldog, a kereső is szeretni fogja a tartalmat/oldalt. Például van egy cipőket árusító webshopunk. Biztos nagyon érdekesek a régi nagy cipészekről szóló történetek és anekdoták, de a cipő webshop látogatói nem emiatt fogják keresni az oldalt.

Készüljön rendszeresen ilyen típusú tartalom. Hogy milyen gyakorisággal, az téma/egyén függő, ki kell tapasztalni. (napi több –> havi egy) A kevesebb néha több, csak azért ne tegyünk ki valamit, mert eljött a tartalom előállítás ideje. Van elég spam tartalom már bőven az interneten, nem kell még több.

Amikor tartalomról beszélünk, ne csak a szövegre gondoljunk.

A tartalom három részből tevődik össze

Main content (MC): az oldal fő mondanivalója (szöveg, kép, videó, űrlap, stb.) ez a rész tartalmazza a felhasználó számára legfontosabb üzenetet

Supplemental content (SC): az oldal kiegészítő tartalmai. A mondanivalóhoz kapcsolódó kiegészítő dolgok, melyek a felhasználói élményt teszik teljessé. Ilyen pl. az átlátható navigáció, footer, cikkajánló, kommentek, rating, social megosztás, stb.

Advertisement/monetisation: hirdetések/szponzorációk óvatosan kell bánni vele, ne menjen a minőség rovásásra.

Például egy ecommerce site esetén a minőségi tartalomhoz elengedhetetlen:

  • a termék neve
  • termékleírás
  • termékfotó
  • kosár funkció
  • ár

További információk bizalmat építenek, növelik a tartalom minőségét:

  • termék szavatossága
  • szállítási információk
  • vásárlási feltételek
  • méretválaszték
  • színválaszték
  • garancia
  • fizetés menete
  • vélemények
  • kívánságlista
  • termékkód
  • hasonló termékek, stb.

Vannak másodlagosan fontos szempontok is, amelyek fontosak a minőségi tartalom ismérvéhez.

  • website információk (kapcsolat, impresszum, a weboldal üzemeltetőjére/készítőjére vonatkozó infók, stb.)
  • hasznos kiegészítő tartalmak (kacsolódó cikkek/termékek, ezt vették még, stb.)
  • funkcionális design
  • megfelelő technikai feltételek (optimalizált forráskód, 404-es hibák kiküszöbölése, törött linkek ne legyenek, stb.

A tartalomkirály trónfosztott?

A válasz egyértelműen nem, sőt, egyre fontosabb, viszont a tartalmi kontextus is ugyanolyan fontos, sőt, egyre fontosabb lesz a jövőben.

Több, mint tíz éve dolgozik online területen, az első években hírportálok, tematikus portálok szerkesztőjeként, 2007 óta foglalkozik online marketinggel. Területei: SEO, SEM, PPC és eDM.

A tudásmegosztás jó dolog.
Mindenkinek ezt kellene tennie.



Ez bizony kár!

Sajnáljuk, ha így gondolod, de ez szíved joga.
Olvasd el ezt a posztot, hátha változik a véleményed!

Elolvasom

Egyetértünk!

Küldetésünk a tudásmegosztás, ezért is küldünk havonta hírlevelet. Jelenleg 4503 tudáséhes embernek. Érdemes feliratkoznod!


Gratulálunk!

Nagyszerűen döntöttél. Te is oszd meg a tudásod a világgal.

Hozzászólások