2021. március 17.

Mondd mekkora a büdzséd!

10 perc olvasási idő

Mondd mekkora a büdzséd!

Oké, digitalizációra van szükséged. Nem működik jól a digitális terméked, vagy megváltoztak az üzleti célok. Esetleg átalakult a célközönség, az igényeik. Netán valami új terméket, szolgáltatást indítasz, digitalizálsz. Összeültök, hogy megírjátok a tenderanyagot.

Ha házon belül nincs szakértőtök, akkor a tender kiíráshoz érdemes bevonni egy külső digitális tanácsadót, céget. Segít megfogalmazni a célokat, az elvárásokat, nem utolsósorban a nagyságrendi költségvetés és a megtérülés idejének meghatározásában. Nem árt, ha a befektetésre már előre rászámolsz 15-20%-ot. Projekt közben felmerülhetnek előre nem látható plusz költségek, illetve az ügynökség kiválasztásánál is jól jöhet neked egy kis mozgástér.

Rendben. Összeállt a tenderanyag. Kiírod a pályázatot, és várod az ajánlatokat.

Írd bele a büdzsét is!

A tapasztalatunk ügynökségi oldalról az, hogy a leendő ügyfelek nem osztják meg velünk a büdzsét. Sőt, sok esetben elképzelés sincs rá. Arra biztatlak most, hogy a megszokott módszeren változtass és a tenderben közöld előre mennyit szántok a projektre.

Miért?

Egy digitális termék tervezése, fejlesztése, bevezetése, kommunikációja komplex feladat. Ha elküldesz egy általános leírást, arra csak egy széles árintervallumot tudunk mondani. Az intervallum maximum pontja az ideális eset, amibe minden módszert, a kutatástól kezdve, a minőségbiztosításon át beleveszünk. Ha egy beeső tenderben nincs meghatározott büdzsé, akkor nem marad más számunkra, minthogy önhatalmúlag felmérjük a leendő ügyfelet és megsaccoljuk mi lehet az az összeg, amit erre a projektre szánnak. Ebből kiindulva gondolkodunk és adunk indikatív ajánlatot. Így simán előfordulhat, hogy nem az elképzeléseidhez, lehetőségedhez mért legjobb elgondolásokat, megoldásokat kapod, és kizársz olyan ügynökséget, aki egyébként jó lehetne neked.

Miért jó, ha beleírod?

  1. Lerövidíted a kiválasztási folyamatot, ugyanis lemorzsolódnak azok, akik kevésnek tartják a projektösszeget, így nem raboljátok feleslegesen egymás idejét.
  2. Kaphatsz további ajánlást. Elképzelhető, hogy egy magas díjjal dolgozó ügynökség már nem fér bele a költségvetésbe. Ilyenkor ajánlani fognak neked egy kisebb céget, ami viszont még jó minőségben, a célokat elérve, levezényelheti a projekted. Az fps-nél például rendszerint ajánlunk más cégeket.
  3. Jobban össze tudod hasonlítani az ajánlatokat és betekintést nyersz az ügynökség gondolkodásmódjába. Ez a legfontosabb pont, ami számodra előny, hiszen a „kóklereket” így könnyedén ki tudod szűrni.
  4. Sokat segítesz az ügynökségeknek, így magadnak is.

Még egyszer. Mindennek előfeltétele, hogy egy digitális tanácsadó, belső szakértő segítse a tender folyamatot a kiírástól, a kiválasztásig.

A büdzsé nem elég!

Akkor kaphatsz jó ajánlatot a megadott tervezett projektösszegre, ha elmondod mik a digitális terméked üzleti céljai, ki a célközönség, kik a belső felhasználók. Hiszen végeredményben mindig ugyanaz a cél: elérni az üzleti célokat úgy, hogy hasznos legyen azoknak, akik használják, mindezt a technikai korlátok figyelembevételével. Ilyen a jó digitális termék.

Olvass még arról, hogy szerintünk mire kell még figyelni egy tender kiírásánál, illetve az ügynökségi árképzésről, vagyis mennyi az annyi?

Kolozsi István

Egy fickó, akit a UX és a pszichológia foglalkoztat. Szimplán designernek, azaz tervezőnek tartja magát. Sokan kolboid néven ismerik. Az fpsben design manager és digitális tanácsadó.

Kolozsi István

Hozzászólások