2012. október 03.

A nagy visszatérő: meta kulcsszavak

10 perc olvasási idő

A nagy visszatérő: meta kulcsszavak

A meta kulcsszavak visszatértek! Bár nem abban a formában, ahogy évek óta használtuk a keresőoptimalizálás egyik alap eszközeként. A Google most picit más szerepet adott a meta kulcsszavaknak. Lássuk, hogyan működik.

A meta keywords tag használata néhány éve még alapvető eleme volt a keresőoptimalizálásnak, a Google algoritmus változásai azonban fokozatosan csökkentették jelentőségét. A Google néhány napja jelentette be hivatalos blogján az új funkciót. Az új news_keywords tag nem a régi meta keywords szerepét veszi át, a funkciója némileg módosul. Az új metatag gyakorlatilag az online újságoknak jelent segítséget, hogy figyelemfelkeltő címeket és híreket tudjanak használni, és ne kelljen aggódniuk a kulcsszavak miatt. Az újságíró kötöttségek nélkül fogalmazhatja meg a szöveget, a cikkhez tartozó kulcsszavakat pedig a news_keywords tag után adhatjuk meg. Sokszor ugyanis a hírre jellemző kulcsszavak nem, vagy más formában jelennek meg a szövegben, így SEO szempontból nagyon nehéz jó eredményt elérni. A news_keywords metatag ezt a problémát hivatott orvosolni.

Hogyan használjuk a news_keywords tag-et?

A Google már létrehozott egy oldalt, amely segítséget nyújt a news_keywords tag használatához, mely így néz ki:

meta news_keywords példakód

Maximum 10 kulcsszót célszerű használni, vesszővel elválasztva egymástól. Ez a tag is a része. Ha ezt a tag-et használjuk a kulcsszavak megadására, akkor a „hagyományos” meta keywords tag-et nem szükséges megadni. A Google ugyanakkor figyelmeztet, attól, hogy ezt a tag-et használjuk, még nem jelenti azt, hogy gyorsabban fogja az adott tartalmat rangsorolni. A kulcsszavak sorrendje nem számít, viszont hatással vannak egymásra, pontosíthatják egymás jelentését, ezért sem célszerű egy szót többször is szerepeltetni.

Azonban tartsunk néhány dolgot szem előtt:

  • ahhoz, hogy a szerkesztők megtalálják az egyensúlyt a tartalom és a kulcsszavak között, több idő és odafigyelés szükséges, ezért ne sajnáljuk rá az időt, hosszú távon kifizetődik a belefektetett energia
  • ez a tag egyelőre csak a Google Hírek találataira lesz hatással (használd, mert hamarosan beépítik az algoritmusukba!)
  • a cikkeknek továbbra is szükségük lesz jól megfogalmazott lead szövegekre a keresések, valamint a social media-s megjelenések miatt
  • a cikkekhez tartozó képek címkéire nem alkalmazható ez a metatag
  • ne feledjük, a hatékony optimalizálás nemcsak a relevanciát és a rangsort befolyásolja, hanem az átkattintási arányt is. Legyen szó hírkeresésről, webes keresésről, a cél, hogy a hír megragadja a tekintetet, felkeltse az érdeklődést, ezáltal kattintásokat hozzon
  • bátran használjunk ritkábban használt kulcsszavakat is

Használjuk bátran a news_keywords tag-et, de sose hagyjuk figyelmen kívül az alapvető keresőoptimalizálási szempontokat, mivel ez a metatag nem helyettesíti, csak kiegészíti azt.

Szalghári Éva

Több, mint tíz éve dolgozik online területen, az első években hírportálok, tematikus portálok szerkesztőjeként, 2007 óta foglalkozik online marketinggel. Területei: SEO, SEM, PPC és eDM.

fps ecosystem

Hozzászólások