2014. január 28.

Guest blogging: hasznos vagy káros?

10 perc olvasási idő

Guest blogging: hasznos vagy káros?

Néhány napja futótűzként terjedt online marketinges berkekben az a hír, mely szerint a guest blogging (vendégblogolás) halott. Gondolom, nagy valószínűséggel most hallasz erről először, és fogalmad sincs, miről van szó. Összefoglalom röviden, miről is szól a guest blogging és miért beszélnek máris a haláláról.

A guest blogging vagy vendégblogolás azt jelenti, hogy egy-egy blogger egy másik bloghoz ír vendégposztot. Miért jó ez neki? Mert visszahivatkozik az eredeti blogra, így egy linkkapcsolat jön létre, amely ha megfelelő minőségű, azaz tartalmilag releváns egymáshoz, akkor segíti a keresőoptimalizálást. Másrészt ha egy kevésbé nagy látogatottságú blog írója posztol egy népszerű blogba, népszerűséget és forgalmat is tud generálni a blogjára.

Miért hasznos a guest blogging?

  • a guest blogginggal kapcsolatot építhetsz más bloggerekkel
  • segítheted a keresőoptimalizálást
  • segítségével bemutatkozhatsz eddig ismeretlen csoportok előtt is (akár a blogon, akár a bloghoz kapcsolódó social media csatornákon keresztül)

Tehát a vendégblogolás az online marketing eszköztár egyik viszonylag jól működő eszköze, ha okosan és bizonyos dolgokat figyelembe véve csinálják. Azaz:

  • értékes, minőségi tartalmat írsz
  • nem tömködöd tele kifelé mutató linkekkel
  • olyan blogba adj tartalmat, amely szintén egyedi, minőségi posztokat tartalmaz és a posztok nagy része a blog tulajdonosának saját írásai

Miért halott a guest blogging?

Mint nagyon sok mindenben, sokaknak itt is sikerült átesni a ló másik oldalára. Elkezdtek silány minőségű, sokszor duplikált tartalmú posztokat gyártani, teletömködve mindenféle linkekkel és kulcsszavakkal, amelyekkel teleszemetelték a webet. A guest blogging azonban NEM egy linképítési eszköz. Sokan a linképítési stratégia részeként tekintenek rá, és emiatt született Matt Cutts posztja a guest blogging haláláról. Matt Cutts a Google webspam elleni csapatának a vezetője, akit sokan áldanak (azok a szakemberek, akik a tiszta játékszabályokat szeretik) és sokan átkoznak (akik szeretik a kiskapukat kijátszani és nem megengedett eszközöket használni). Többek között neki és csapatának köszönhetjük a Google állatait is, a Pandát, a Pingvint és a Kolibrit.

A Google felismerte ezeket a trükközéseket, és erre reagálva Matt Cutts posztjában felhívta a figyelmet arra, hogy az egyértelműen SEO szempontból íródott posztok ellen keményen fel fognak lépni. Az eddigi Google állatoknak is az a céljuk, hogy büntessék a spamet és megfelelően rangsorolják a minőségi tartalmakat. Ez alól a blogok sem kivételek.

Guest Blogging diagram

Nem kell félni

Természetesen akik megfelelően használják a vendégblogolást, nincs mitől félniük, a szigorú fellépés itt is a spam tartalom „büntetéséről” szól. Nem kell törölni, illetve töröltetni a vendég posztokat, ha azok tartalmilag és minőségileg rendben vannak. Ha pedig van ilyen jellegű poszt a blogodban, vagy netalántán te írtál ilyen jellegű posztokat, még nem késő eltávolítani, mielőtt komolyabb büntetést ró ki rád Google barátunk. A guest blogging tehát nem halott, de kiemelt figyelmet fordít rá a Google.

Új eszköz a minőségi tartalom igazolásához: Google Authorship

Néhány hónappal ezelőtt vezette be a Google Authorship (szerzőség) funkciót, amely lehetőséget biztosít arra, hogy a Google által is elismert szerző váljon belőled. Azzal, hogy a Google+ fiókodat összekapcsolod az általad írt tartalommal, a kereső és a felhasználók felé is hitelesen tudod igazolni magad, mellyel bizalmat tudsz építeni, illetve szakértői képet is fel tudsz építeni magadról. Arra figyelj, hogy hosszú távon is minőségi tartalmat állíts elő, így elismert íróvá, bloggerré válhatsz, amely sokat segíthet a tartalmaid rangsorolásában is.

Quality content forever

Ha mindig minőségi tartalmat adsz ki a kezeid közül, változhat akárhogyan is a Google keresési algoritmusa, akkor sem lesz mitől tartanod. Matt Cutts és csapata mindent el fog a jövőben is követni a spam tartalmak visszaszorítása érdekében, ebben biztos lehetsz.

Szalghári Éva

Több, mint tíz éve dolgozik online területen, az első években hírportálok, tematikus portálok szerkesztőjeként, 2007 óta foglalkozik online marketinggel. Területei: SEO, SEM, PPC és eDM.

fps ecosystem

Hozzászólások