2014. május 07.

Digitális PR a jobb SEO eredményekért

10 perc olvasási idő

Digitális PR a jobb SEO eredményekért

A Google március végén hozta nyilvánosságra a legfrissebb, több mint 200 keresési találati rangsorolási faktorát, melyen a PR is megjelent. Az elmúlt hónapokban azoknál a weboldalaknál, akiknek erős digitális PR jelenlétük volt, jelentős javulás mutatkozott a weboldal keresési találati eredményeiben. Ezek szerint a közvetlen linkkapcsolat nélküli PR tevékenység is javítja a SEO eredményeket?

A válasz röviden: igen, és ezért a digitális PR kétség kívül még nagyobb szerepet kap az online marketing eszköztárában.

Hogyan lesz a PR-ból SEO rangsorolási faktor?

A közzétett lista szerint az úgynevezett „implied” linkek (magyarul talán a hallgatólagos, névleges linkeknek lehetne fordítani) pozitívan járulnak hozzá a weboldal keresőoptimalizálási eredményeihez. Ezek a kapcsok általában a brandhez kapcsolódó nevek, termékek, amelyek valójában nem tartalmaznak direkt linket a weboldalra, de a keresőrobotok márkanév alapján összekapcsolják a tartalmakat. A PR kiváló lehetőséget biztosít a brand természetes környezetben való megjelenésére, így maximálisan tudja támogatni az egyéb megjelenéseket, ezáltal a keresőoptimalizálást is.

Növeld a brand ismertséged, növeld a SEO eredményeket

Online marketing szempontból minden kiemelt fontosságú, amit a Google támogat. A Google már a kezdetektől fontos rangsorolási faktornak tartotta az oldalra mutató linkeket. A Pingvin algoritmusfrissítés óta viszont alaposan vizsgálja ezeket a linkeket, és próbálja kiszűrni az „épített” linkeket a természetes linkek javára. És ugye természetes linkeket nem könnyű szerezni, nagyon jó tartalom kell ahhoz, hogy elkezdjenek hivatkozni az oldalunkra. Az online PR által létrejött kapocs is kézzelfogható eredményeket hoz.

Ha eddig nem foglalkoztál ezzel a területtel, érdemes rá időt és energiát szentelni. Sosem árt a márkád vagy terméked ismertségét növelned, ha komolyan veszed a keresőoptimalizálást, akkor nem okoz problémát a brandépítéshez szükséges tartalom előállítása sem.

Márkanév a domainben

Négy-öt évvel ezelőtt még ölre mentek a cégtulajdonosok egy-egy kulcsszavas domain névért. Ma már ennek a jelentősége csekély, ezért bátran merem ajánlani, hogy ha brandet szeretnél építeni, használj a brandet erősítő és támogató domain nevet.

Még jobb SEO eredményeket szeretnél? Kezdj el még ma PR-al foglalkozni, hogy minél hamarabb jöjjenek az eredmények. Ha nem tudod, hogyan kezdj hozzá, kérj PR-ban vagy online marketingben jártas szakembertől segítséget.

Szalghári Éva

Több, mint tíz éve dolgozik online területen, az első években hírportálok, tematikus portálok szerkesztőjeként, 2007 óta foglalkozik online marketinggel. Területei: SEO, SEM, PPC és eDM.

fps ecosystem

Hozzászólások