2014. szeptember 30.

Csináld magad SEO

10 perc olvasási idő

Csináld magad SEO

Induló vállalkozásod van, vagy más okból kifolyólag elég szűkösek az anyagi lehetőségeid ahhoz, hogy a weboldaladdal kapcsolatos feladatokat, például a keresőoptimalizálást szakemberre bízd? Ha konyhanyelven „beszélsz” HTML-ül, van egy kis technikai érzéked, akár magad is megpróbálkozhatsz vele.

Számtalan ingyenesen is elérhető nyílt forráskódú CMS keretrendszer van, amelyet használhatsz weboldalad elkészítéséhez. Az egyik legnépszerűbb ilyen rendszer a WordPress, amelyhez kapcsolódóan összegyűjtöttem egy csokorra való hasznos plugint és információt, melyekkel könnyedén el lehet végezni a szükséges keresőoptimalizálási feladatokat.

Tippek és tanácsok

  • válassz olyan Wordpress sablont az oldalad megjelenéséhez, amilyen leginkább passzol az üzleti tevékenységednek
  • telepíts olyan SEO plugint, melynek segítségével minden oldalhoz egyedi title és description mezőket tudsz megadni (pl. all-in-one seo plugin)
  • telepíts sebességoptimalizáló és cache pluginokat: ezek az oldal betöltődési sebessége miatt fontosak, mert ugye az is egy rangsorolási SEO faktor
  • telepíts security plugint: mivel a Wordpress nyílt forráskódú és ismert rendszer, sokan támadják a biztonsági réseket, ezért mindenképp védekezni kell. A security plugin segítségével bezárhatod ezeket a „kiskapukat”
  • telepíts social media megosztó plugint: hasznos, ha az egyes tartalmakat könnyen és gyorsan, akár egy-két kattintással is meg tudják a látogatók osztani
  • készíts minőségi, a felhasználóidnak értékes tartalmat: erről korábban írtam már egy posztot, abban találsz hasznos információkat
  • a szükséges oldalakat/kategóriákat tiltsd ki a robots.txt-ből: itt általában az admin oldalakat szokás kitiltani, de előfordulhat, hogy van az oldaladnak olyan része, amelyet nem szeretnél, hogy lássa a Google, pl. máshonnan átvett tartalmak vannak, keresők számára lényegtelen információk vannak, stb.
  • kategória listaoldalak esetében állítsd be a tartalmakat úgy, hogy a listaoldalon ne látszódjon a teljes szöveg, csak egy rövid kivonat, majd a tovább/bővebben/stb. linkre kattintva érik el a teljes szöveget
  • állítsd be, hogy a posztok nevei URL-ként is megjelenjenek: ez posztok, cikkek esetében automatikusan generálódik, az egyéb oldaltípusoknál van ennek jelentősége
  • telepíts URL átirányításhoz plugint: egyszerűbb az admin felületen kezelni az URL átirányításokat, mint kézzel egyesével írogatni a htacces fájlba az áritányítandó linkeket
  • minden posztnál használj megfelelő képe(ke)t a megfelelő alt szöveggel: egy jól megválasztott kép vagy illusztráció vonzóbbá teheti a tartalmat
  • telepíts analitikai plugint és töltsd fel az analitikai kódot: ma már alapvető, hogy mérd az oldalad látogatottságát. Én a Google Analytics-et ajánlom, de vannak más mérési lehetőségek is (pl. gemius, etracker, stb.)
  • a Google Analytics kóddal ellenőrizd le a Google Webmaster fiókot: ha Universal kódot használsz, egy kattintással validáltatni lehet a Webmaster fiókot. Ha nem működne ez a mód, jónéhány lehetőség közül lehet választani
  • telepíts sitemap XML plugint, majd add hozzá a sitemapet a Google Webmestereszközökhöz: ezzel fel lehet gyorsítani a Google indexelési folyamatát, ráadásul SEO szempontból is fontos egy jó sitemap
  • regisztrálj a legnépszerűbb közösségi média oldalakra és hozz létre külön céges oldalt: ezekkel az oldalakkal közösséget építhetsz magad köré, akikből potenciális ügyfeleket is csinálhatsz
  • minden social csatornádat használd rendszeresen, különben olyan, mintha nem is lenne. SEO szempontból is fontos, hogy rendszeres időközönként posztolj
  • regisztráld be a weboldalad különböző tematikus linkgyűjtő oldalakra: az oldalra mutató linkek nagyon fontosak, arra figyelj, hogy csak tartalmilag releváns oldalakra regisztrálj, és ne egyszerre mindenhova, nehogy a hirtelen megnövekvő linkek miatt megbüntessen a kereső
  • készíts minőségi tartalmakat, hasznos infografikákat és oszd meg a különböző social csatornákon

Remélem, sikerül a fentiekből minél több lehetőséget felhasználnod. Egyet ne felejts: bármilyen tevékenységet is végzel, folyamatosan kövesd nyomon analitikával hogy lásd, mi működik és mi nem, így időben be tudsz avatkozni, ha szükséges.

Szalghári Éva

Több, mint tíz éve dolgozik online területen, az első években hírportálok, tematikus portálok szerkesztőjeként, 2007 óta foglalkozik online marketinggel. Területei: SEO, SEM, PPC és eDM.

fps ecosystem

Hozzászólások