2012. augusztus 23.

50%-os konverzió? Mégis hogyan?

50%-os konverzió? Mégis hogyan?

A mobil eszközök rohamosan fejlődő piacán olyan jelek mutatkoznak, melyekből egyértelműen kitűnik, hogy a mobil lesz a legmeghatározóbb eszköz a következő években. A marketingland.com egyik tanulmánya konkrét iparágakkal és számokkal támasztja alá mindezt, amely annyira előremutató, hogy úgy gondoltuk mindenképpen lefordítjuk Nektek.

Az okostelefonok és a táblagépek megjelenése új lehetőségeket nyitott meg a piacon. Az elmúlt két évben számtalan tanulmány erősítette meg a mobil létjogosultságát, sőt mi több, a mobil és a PC hirdetések közül a mobil hirdetések ma már sokkal jobban teljesítenek. A legújabb kutatások elsősorban a mobil felhasználók viselkedését és fogyasztói magatartást vizsgálták.

Az egyik ilyen – közelmúltban megjelent – Amerikában készült tanulmány rámutat arra, hogy a legtöbb keresés három nagy iparág irányába történik (vendéglátás, autó, utazás), és különbségek mutatkoznak az okostelefon és tablet használat között is a felnőttek körében. A kutatás alapja egy online felmérés volt, mely 1500 amerikai okostelefon és tablet tulajdonos felhasználói magatartását figyelte meg. Az eredményekhez használt adatokat két forrásból gyűjtötték össze, a Telmetrics hívás lokalizátorból és az xAD mobil hirdetési hálózatból.

TOP témák: Vendéglátás, autó, utazás

A tanulmányban vizsgált három iparág a vendéglátás, utazás és autóipar voltak. Az adatok egy része meglepő eredményekkel szolgált, más részük megerősítette a korábbi piaci tapasztalatokat.

Meglátni és megszerezni!

A tanulmány szerint a vásárlói magatartás eszköz és iparág szerint változik, például a megtekintés és a vásárlás között eltelt idő iparáganként eltérő. Az éttermek esetében például az okostelefont használók 89 százalékának, míg a tabletet használók 84 százalékának volt azonnali vásárlási szándéka és a keresést követően 24 órán belül vásárolt is. Viszont az okostelefont használók 64 százaléka, a tabletet használók 44 százaléka hoz döntést egy órán belül.

Az utazás és az autó iparágban azért több idő telik el a keresés és a tényleges vásárlás között. A tanulmány megállapította, hogy a mobileszközt használók egyharmada egy napon belül befejezik a tranzakciót. Autós témakörben a mobil felhasználók 49 százaléka vásárolt azon a napon, amikor a keresést indította. Mindkét kategória esetében – függetlenül az időtényezőtől – a felhasználók közel fele vásárolt a keresést követően (Autós témakörben 51%, míg utazás témakörben 46%). Az éttermek esetében ugyanez az arány 85 százalékos.

Végülis az okostelefonon vagy tableten keresők fele vásárlást hajtott végre, ez döbbenetes, 50%-os konverziós arányt jelent.

„Helyben vagyunk!”

Egy másik jelentős eredmény, melyet az IAB és más korábbi kutatások is megerősítenek, a lokális hirdetéseknek nagy szerepük van a mobil eszközökön. Megkérdezték a mobil eszközt használókat, mely tényezők késztetik őket arra, hogy reagáljanak egy hirdetésre. Az alábbi válaszok születtek:

  • hirdetések, amelyek helyileg rám vonatkoznak (okostelefont használók: 73%, tabletet használók 70%)
  • a hirdetések, amelyek kuponokat/akciókat kínálnak (okostelefont használók: 72%, tabletet használók 69%)
  • Ismert márkák hirdetései (okostelefont használók 59%, tabletet használók 65%)

A tanulmány azt is megállapította, hogy a mobil eszközt használók 66 százaléka észleli a hirdetéseket, és 33 százalékuk rá is “kattint”.

Útközben vs. otthoni használat

Több forrás is megerősítette, hogy a tablet használat az esetek 72 százalékában otthon történik, míg az okostelefon használat 68 százaléka útközben (bár elég magas itt is az otthoni használat). Mivel a 7 inch-es tabletek száma folyamatosan növekszik, valószínűsíthetően nőni fog tabletek esetében a házon kívüli használat, azonban egyelőre még inkább otthoni jelenség.

A három vizsgált iparág közül a vendéglátás és az autós szolgáltatásokra való keresés, autóból, mint domináns helyszínről valósult meg, főleg okostelefonnal. Utazás témakör esetében az otthoni keresések száma magasabb, mint az útközbeni (37% szemben a 28%-kal). Kétségtelen, hogy az okostelefonok két leggyakoribb használati helye az otthonunk és az autónk. Ez utóbbi esetben az emberek éppen úton vannak, hogy vásároljanak valamit és közben információt gyűjtenek ehhez, részben ezért ennyire magas a konverzió.

Kistücsök Étterem Google találatként képernyőkép

Hívások és térkép lekérdezések

A leggyakoribb használati ok akár okostelefon, akár tablet esetében egyaránt egy bolt vagy szolgáltató kapcsolati adatainak és tartózkodási helyének keresése. A tanulmány megállapította, hogy a mobil eszközt használók 73 százaléka keresett telefonszámot és lépett kapcsolatba a bolttal az elmúlt 30 napban és 84 százaléka keresett rá valamely boltra a térképen vagy keresett útvonalat ahhoz.

Végül a tanulmány rámutatott arra, hogy az egyes iparágakban más-más az alkalmazások és weboldalak használata eszközönként. A felmérés szerint:

  • Okostelefon használók esetében: a lokális linkgyűjtő applikációk a legnépszerűbbek az éttermet és autós szolgáltatásokat keresők körében (53 és 34 százalék), a brand site-ok (mobil web) a legnépszerűbbek az utazást keresők körében (47%)
  • Tabletet használók esetében: a márkaoldalak (mobil web) a legnépszerűbbek minden kategóriában (Éttermek: 51%, utazás 56%, autós 48%)

A tanulmány egyértelműen megerősíti azt a feltételezést, hogy a mobil eszközt használók sokkal inkább készek vásárolni, mint PC-s társaik. Ez is azt mutatja, hogy a jól célzott, lokális mobil hirdetések sokkal relevánsabbak a vásárlókra nézve, mint a lokális célzás nélküli, általánosabb hirdetések.

Van már mobil webes jelenléted? Megtalálható vállalkozásod foursquare-en, Google Places-ben, stb.? Ha hirdetsz Google Adwords-ben, mobilokon is megjelenik hirdetésed? Nos, itt lenne az ideje!

fps ecosystem

Emberek vagyunk, akik embereknek terveznek

fps ecosystem

Hozzászólások