Mobil címkével ellátott posztok

Atomic gyorsteszt

2019. január 29.

Atomic gyorsteszt

A finom mikrointerakciók nagyban hozzájárulnak a „wow faktor” eléréséhez, egy applikáció megértéséhez, visszacsatolást adnak, lélegzőbbé, emberközelibbé téve a kapcsolatot ember és gép között. Persze ne felejtsük el, hogy mindenekelőtt a logikusan átgondolt felhasználói felület az alapja egy jól kezelhető alkalmazásnak. Mac-en jobbnál jobb eszközök állnak rendelkezésre, kezdve a Framer X-től…

Frissítések mobil fronton

2018. december 20.

Frissítések mobil fronton

Az elmúlt időben sok szolgáltatás frissítette követelményeit vagy saját kódbázisát, ami miatt saját alkalmazásodhoz is lehet hozzá kell nyúlnod. Összeszedtem ezeket egy listába, hogy könyebben áttekinthetőbbek legyenek. Cél az Android 8.0 Android 8.0-át, azaz API 26-ot kell megcéloznia az új verzióknak 2018. augusztus 1-től és a frissítéseknek 2018.…

Androidos újdonságok a Google I/O 2018-on

A Google asszisztens felhívja a fodrászt és lefoglalja a számomra ideális időpontot nála. Talán ez volt az idei I/O leginkább hűha pillanata. Ezen kívül volt viszont Android-ot érintő bejelentés és hasznos előadás. Összeszedtem mik voltak ezek. Jetpack Létrehoztak egy olyan csomagot, amelyben fejlesztést segítő eszközök és dokumentációk találhatóak meg.…

Mobilbarát API

2018. március 14.

Mobilbarát API

Ennek az írásnak a célja, hogy a backend fejlesztő kollégák kicsit jobban ráláthassanak a mobil fejlesztők igényeire, valamint problémáira, amik egy közös munka során felmerülhetnek. Vaszil Ádám csapattársam egy régebbi posztjában [https://blog.fps.hu/android-halozat/] pár pontban már érintőlegesen foglalkozott a backend felé támasztott alapvetőbb mobil fejlesztői igényekkel. Én…

Saját Android Lint szabály írása

Amikor új kódot írsz, majd tesztelsz, természetesen előfordulnak hibák. Ugyebár egy alkalmazást több API verzión érdemes megnézni. Továbbá, amennyire csak lehetőséged van, különböző gyártók készülékeivel is érdemes tesztelni. Ebben nekem az a legidegesítőbb, amikor ugyanazt a problémát kell javítanom már megint, mert a kód írásakor nem gondoltam rá vagy más…

Automatizált képernyőképek Androidon

ConfCat [http://www.confcat.com/] appjainkat évente újra megrendezésre kerülő konferenciákon használják. Ezekhez minden egyes alkalommal új képernyőképeket kell készíteni a konferenciák előtt a Play Store-hoz. 5 képernyőről, 2 nyelven, 3 méretben. Összesen 30 képet. Ezt az egészet pár perc alatt le lehetne rendezni, ha automatizáljuk. Akár a felületelemek különböző…

Android Architektúrák – MVVM

A Model-View-Presenter(MVP) mellett leginkább ismert tervezési minta a Model-View-ViewModel, ami a 2015 Google I/O-n bemutatott Databinding könyvtárral lett népszerű. Az MVP-hez [https://blog.fps.hu/android-architecturak-mvp/] nagyon hasonló feépítésről van szó. A különböző szerepkörök szétválasztását célozza meg, így segítve a tesztelést és karbantartást. Ilyen szerepkör a felület és…

Statikus kódanalízis Androidon

Szoftverfejlesztésben a hibák megelőzése kiemelt figyelmet érdemel. Minél később észlelsz egy hibát, annál költségesebb kijavítani. A legjobb az lenne, ha fordítód figyelmeztetne a rossz gyakorlatokra, lehetséges összeomlásra és ajánlásokat adna hogyan javíthatnál a kódodon. Ilyen segítséget nyújt neked a statikus kódanalízis. Az egész úgy működik, hogy a kód futtatása nélkül…