Javascript címkével ellátott posztok

Így ne szívasd meg magad Vue.js-sel

Vannak hibák, amelyeket szinte minden fejlesztő elkövet, amikor először dolgozik Vue.js alapú projekten. A többségüket nem túl nagy mutatvány feltárni, gyakran elég csak felpattintani a konzolt a böngészőben, azonban létezik egy tipikus hiba, amely meglehetősen gonosz természeténél fogva jelentős károkat tud okozni az ember mentális épségében, ugyanis olyan triviálisnak…

Phaser kedvcsináló

2018. október 04.

Phaser kedvcsináló

A napi szintű internetmágiába hosszú távon kissé bele lehet fásulni, ilyenkor szoktam a nosztalgiamániámat kihasználva HTML5 játékfejlesztésről olvasgatni vagy próbálkozni vele, hátha valami feleleveníti azt a kellemes hangulatot, amit annak idején egy Super Mario, vagy egy Donkey Kong végigjátszása okozott. A 2 dimenziós platformer kutatásom vezetett el a Phaser-hez, ami…

Static is the new dynamic

2017. október 27.

Static is the new dynamic

Réges régen, úgy a nyolcvanas évek vége felé elindult valami, ami teljesen felforgatta a világot. Úgy hívjuk, a Világháló. Eleinte egyszerű HTML dokumentumok laktak a szervereken, amiket a kliensek letölthettek a böngészőjükkel és elolvashatták a beléjük hardcode-olt tartalmakat. Aztán felmerült az igény, hogy a távoli szervereken a hozzájuk kapcsolódó kliensek…

Tanulj YouTube videókból

2017. július 11.

Tanulj YouTube videókból

Az írott anyagokon kívül egyre több videó tutorial, interaktív kurzus áll a tanulni vágyó fejlesztők rendelkezésére. A YouTube-nak köszönhetően adott egy platform, ahol rendszeresen bővülő tartalmat kapunk ingyen vagy pár reklám megtekintéséért cserébe. Ha már ezek adottak, érdemes szemezgetni belőlük, mindig lehet újat tanulni! Codecourse [https://www.youtube.com/user/…

Magyar (mobil)web sebesség 2017

Harmadik éve és most utoljára vizsgáltuk meg a magyar webet mobil optimalizáltság, oldal betöltési sebesség és titkosított kapcsolat szempontok szerint. Olvasd el a tavalyi eredményeket és következtetéseket [https://blog.fps.hu/magyar-mobil-web-sebesseg-ssl/]! Ebben a posztban kizárólag a 2016-ról 2017-re egy év alatt történt változásokat írtuk le. Minden alapvetés és fő…

Augmented Reality a weben!

2017. március 08.

Augmented Reality a weben!

Néhány napja megjelent egy függvénytár [https://github.com/jeromeetienne/AR.js], ami futótűzként terjedt el szakmai körökben, és én is azonnal ráfagytam a dologra: Augmented Reality megoldás JavaScript-tel! Noha a dolog nem újkeletű és már korábban is voltak hasonló megoldások, most mégis átléptünk egy mérföldkövet. Kezdjük az elején! Az Augmented…

Írjunk játékot! – three.js

2017. február 09.

Írjunk játékot! – three.js

Régóta foglalkoztat a three.js függvénytár, amivel WebGL alapú 3 dimenziós tartalmat lehet generálni. Egy korábbi kedvcsináló posztomban bemutattam [https://blog.fps.hu/three-js-3d-a-weben-2/], milyen széles is a felhasználhatósága, de szerettem volna valami konkrét megvalósítási példát is hozni az alkalmazására. Számos ötlet közül első körben egy egyszerűbb játék megvalósítását tűztem…

Three.js – 3D a weben

2016. december 01.

Three.js – 3D a weben

A Magyarországi Webkonferencián [https://webconf.hu] tartottam egy előadást a WebGL-ről, three.js-ről és felhasználási lehetőségeiről. Úgy gondoltam, blogposzt formájában is összeszedem az ott elhangzottakat, remélve, hogy sikerül felkeltenem az érdeklődésed a téma iránt. A VRML-től a WebGL-ig Az, hogy a weboldalak komplett 3 dimenziós tartalmat tudjanak megjeleníteni, már a…