2014. augusztus 26.

Szeretnéd, hogy szeressen a Google?

10 perc olvasási idő

Szeretnéd, hogy szeressen a Google?

Minőségi tartalom. Gondolom, sokszor hallottad már ezt a kifejezést, én is gyakran használom. Tudod-e, hogy mitől lesz egy tartalom minőségi tartalom? Hogyan kell olyan tartalmakat előállítani, amelyet a felhasználóid olvasni és használni is fognak, nem mellesleg a Google is szeretni fogja?

Minőségi tartalmat készíteni a keresőoptimalizálás egyik sarokköve. Ha a weboldalad ezen része rendben van, akkor szilárd alapokra építkezhetsz tovább. A jó tartalom csak egy dolog a több száz rangsorolási faktor közül, önmagában még nem fogja a keresési találat élére repíteni a weboldalad.

Mit jelent a Google számára a minőségi tartalom?

A legutóbbi Google algoritmus frissítés kapcsán jelezték, hogy a gyenge relevanciájú tartalmak egyértelműen hátrányba kerülnek a jó minőségű tartalmakkal szemben. Nincs ebben semmi meglepő, évek óta arra törekednek a keresőmotorok, hogy a lehető legjobb és legrelevánsabb tartalmakat kínálják a felhasználóiknak.

Hogyan készíts minőségi tartalmat?

Több posztomban is érintettem már a minőségi tartalom ismérveit, most összegyűjtöttem egybe, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy megfelelő tartalmakat tudj készíteni.

szakállas ember

Embereknek írj, ne a keresőrobotoknak! – nem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy egy weboldalnak a felhasználókból lesz bevétele, nem a keresőrobotokból. Persze fontos, hogy a keresőben megtalálható legyen a weboldalad, de a tartalmaidat a felhasználóid fogják használni, így elsődlegesen őket kell kiszolgálnod.

Kösd le a felhasználóid – figyelj arra, hogy a megjelenés kellemes legyen, a szöveg olvasmányos, így növelheted a felhasználói élményt. Adj lehetőséget a felhasználóknak az interakciókra: vagy kommentelési lehetőséggel, vagy social media megosztással, vagy bármilyen más módon, a lényeg: érezze, hogy mindez neki szól.

Légy egyedi – ne másold a konkurenciát. Készíts olyan dolgokat, amelyek a célközönségedet érdeklik, ettől lesz számukra egyedi és értékes az oldalad.

izzó

A minőség az első – ha kiszervezed a tartalomkészítést, mert olcsóbb, általában a minőség rovására megy, mivel egy külső személy más perspektívából látja a dolgokat, mint te, aki benne él. Vagy olyan tartalomkészítőt válassz, aki szintén benne él az adott szakterületben – akár egy szakértőt is felkérhetsz – vagy szakíts rá időt, és magad készítsd ezeket a tartalmakat, vagy lektorálsz minden tartalmat, mielőtt felkerül a világhálóra. A minőségi tartalomba való befektetés hosszú távon kifizetődik.

A tartalmak legyenek hozzáférhetőek – törekedj arra, hogy a felhasználók minden tartalomhoz könnyen hozzáférjenek, ne nehezítsd a dolgukat azzal, hogy négy-öt menüpontba is be kell menniük ahhoz, hogy megtalálják azt, amit keresnek. Ha exkluzív tartalmat nyújtasz pl. egy regisztrációért cserébe, ez is a lehető legegyszerűbben legyen elérhető a látogatók számára.

Használj megfelelő kulcsszavakat – olyan kulcsszavakat használj, amit a felhasználóid használnak. Ha olyan kulcsszavakat erőltetsz, amelyet sose írnak be a keresőkbe, nem is fognak megtalálni rá. Lehet, hogy ezekre a szavakra nagy lesz a verseny, de ha jó a tartalmad és figyelsz a keresőoptimalizálásra, a felhasználóid meg fognak találni a keresőkön keresztül is.

Figyelj a részletekre! felirat

Figyelj a részletekre – amikor tartalomról beszélünk, sokan csak a szöveges tartalmakra gondolnak. Ez nagy hiba. Ugyanis a szöveg, az képek, videók, és maga az oldal megjelenése együttesen alkotják a tartalmat. Hiába van jó szöveged, ha citromsárga háttéren fehér betűkkel van írva, vagy bonyolult, áttekinthetetlen az oldalstruktúra, stb. Ezekre mind figyelj oda, mert az oldal bármelyik részével probléma van, kihat az összes többire.

Tehát

Ha egyetlen mondatban kellene összefoglalnom, hogyan készíts minőségi tartalmat, kb. így hangozna: Olyan tartalmat készíts, ami a célközönségednek szól, számára érdekes és értékes, egyedi, jól strukturált és áttekinthető, jól kereshető.

Tudom, első olvasásra ez majdhogynem lehetetlen küldetésnek tűnik, de hidd el, nem az. A legfontosabb, hogy jól ismerd a célközönséged, így a minőségi tartalom előállítása már nem fog problémát okozni.

Szalghári Éva

Több, mint tíz éve dolgozik online területen, az első években hírportálok, tematikus portálok szerkesztőjeként, 2007 óta foglalkozik online marketinggel. Területei: SEO, SEM, PPC és eDM.

fps ecosystem

Hozzászólások