Az elmúlt néhány hónapban számtalan változás történt a Google kereső háza táján. Íme egy kis összefoglaló a legfontosabb, és szinte mindenkit érintő változásokról.
Április 24-én a Google Magyarországon is alkalmazni kezdte a legújabb algoritmusát, amelyet Pingvinnek keresztelt el. Sokakat hátrányosan érintett, néhány weboldalnak azonban előrelépést hozott. Nem ez az első nagyobb szabású frissítés csomag, az előzőekről itt olvashatsz.
A frissítés célja az, hogy háttérbe szorítsák az interneten lévő értéktelen, és a Google algoritmusát kijátszó weboldalakat. Korábban már többször tettek lépéseket ennek érdekében, például a tavaly elindított Panda algoritmussal. Lássuk, milyen változások történtek, és ezek hogyan befolyásolják a találati listákat.
a kép forrása: WikiPedia
Panda: a minőségi tartalom a legfontosabb
Magyarországon 2011 nyarán jelent meg az első verzió, a legutóbbi pedig idén április 19-én (Panda 3.2). Az elmúlt háromnegyed évben több frissítése is volt, folyamatosan finomítják az algoritmusokat. Célja, hogy kiszűrje azokat a tartalomszolgáltatókat és weboldalakat, akik nem frissülő, elavult, nem megfelelő minőségű tartalmat szolgáltatnak. A Google számára az a legfontosabb, hogy minél pontosabb és relevánsabb találatokkal tudja kiszolgálni a felhasználókat.
Néhány szempont, amire különösen figyelni kell
- Fontos hogy a tartalom minőségi, helyesírásilag és stilisztikailag megfelelő, és természetesen egyedi, máshol nem fellelhető tartalom legyen
- Ne ugyanaz a tartalom legyen többféleképpen megírva
- Ne a keresőrobotoknak, hanem a felhasználóinknak írjuk a tartalmakat. Mesterségesen fel tudjuk juttatni az oldalunkat az első pozíciókba, de a „rossz” tartalommal úgysem tudjuk elnyerni a látogatók bizalmát, ezért is fontos egyedi, releváns információkat adó tartalmakat készíteni.
- Bár sokan az oldalon megjelenő reklámokból élnek, de nem szabad túlzásba esni, a túl sok reklám is riasztóan hat a látogatókra
- Figyeljünk arra, hogy minden oldalon elegendő egyedi, kizárólag az adott oldalra jellemző tartalom legyen, mivel ezzel lehet az állandó elemeket ellensúlyozni.
Pingvin: többet ésszel, mint erővel
2012. április 24-én ismét algoritmus frissítés volt a Google-nél, mivel több nagyobb volumenű változás is történt, így Pingvin névvel került a köztudatba. Az új algoritmus is folytatja a Panda útját, a kereső kijátszása ellen irányulnak a változtatások. A spam jellegű weboldalaknak vélt honlapokat könyörtelenül kiszűrik. A „vélt” szó itt nem véletlen.
Az online világban a spam egyet jelent a kéretlen dolgokkal. Nincs ez másként a kereső szempontjából sem. Számtalan olyan website létezik, amely valamilyen módon próbálja kijátszani a kereső algoritmusát. A keresők folyamatosan harcban állnak ezzel, és már régóta hangoztatták, hogy mitől kell tartózkodniuk a webmestereknek. A jelenlegi frissítés által több olyan weboldal forgalma és pozíciója is visszaesett, amely nem követett el alapvető hibákat.
Mire kell akkor figyelni az alapvető javaslatokon kívül? Nem szabad túlzásba vinni az optimalizálást, és életszerűen kell SEO-zni a weboldalakat. Sokan a gyorsabb előrelépés reményében igen intenzív munkát végeznek, vagy kiskapukat keresnek, viszont egy nagyon könnyen visszaüthet.
Javaslatok a jobb pozíciók eléréséhez
- A Panda kapcsán leírt javaslatokat most még inkább be kell tartani
- Ne pakoljuk tele az oldalunkat értéktelen tartalmakkal. Csak olyat publikáljunk, amelyek a célközönség számára értékes.
- A gyors linképítést kerülni kell. Egyáltalán nem életszerű, hogy egy nap alatt több ezer bejövő link mutat az oldalunkra.
- Próbáljunk olyan hasznos információkat megosztani a látogatóinkkal, hogy természetes hivatkozásokat is generáljanak a weboldalunkra.
- Átgondolva és logikusan építsük fel a tartalmakat, ne legyen több oldal hasonló tartalommal
- A fizetett linkeket és linkhálózatokat szintén kerülni kell.
- Nem életszerű az sem, hogy minden bejövő hivatkozás ugyanolyan szövegű, illetve csak a nyitó oldalra mutat, ez egyértelműen spam jellegű linképítés a kereső szempontjából. Ez az oldalon belüli hivatkozásokra is érvényes.
- Kulcsszóhalmozást, kulcsszavakkal teletűzdelt tartalmakat szintén ne alkalmazzunk.
Ha nem találunk semmilyen problémát, és mégis hátrasorolt minket a Google, itt lehet értesíteni a szakembereket, hogy vizsgálják meg az oldalunkat. A Pingvin elég nagy felháborodást keltett világszerte, és egy petícióval próbálják meg visszavonatni a kezdeményezők a frissítés csomagot.
Íme egy remek infografika, amely összefoglalja a Google algoritmus változásait 1998-tól napjainkig.
Hozzászólások